Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) részt vesz abban a nagyszabású oktatásfejlesztési projektben, melynek során európai uniós támogatás segítségével a magyar felsőoktatási rendszert az Unión belül is átjárhatóvá teszik – közölte az OFI. (Forrás: Edupress)
Néprajzi Múzeum: 2009. június 27. – 2010. november 28. A kiállítás arra a kérdésre keresi a választ, hogy a magyarok finnekről alkotott képét milyen tényezők alakították és befolyásolták a 19. század végétől napjainkig.
Szükség van az érettségi rendszer korrekciójára, ezért 2011-től „mérsékelten megváltoztatná” azt az Oktatási és Kulturális Minisztérium. (Forrás: Inforádió)
Két chicagói törvényszéki orvosszakértő egymástól függetlenül, a korábban végzett CT-vizsgálatok eredményei birtokában készítette el Mereszamún múmiájának lehetséges arcrekonstrukcióját. (Forrás: Múlt-kor)
A repülőgépgyártó Northrop Grumman szakértői megvizsgálták a Horten 2-29 nevű vadászgép prototípust, majd építettek egy másolatot az eredeti alapján, hogy megvizsgálják, a gép valóban láthatatlan-e a radarok számára. (Forrás: hvg.hu)
Az alapszakok népszerűségi tendenciái nem mutatnak éles különbséget a korábbi évekhez képest, a mesterképzéseket megjelölő jelentkezői preferenciák pedig azt sugallják, a legkedveltebb alapszakokat választók közül sokan kívánják meglévő tudásukat a képzési rendszer második szintjén is bővíteni. (Forrás: Eduline)
Kilencvenöt esztendővel ezelőtt, 1914. június 28.-án Szarajevóban egy nacionalista szerb diák meggyilkolta Ferenc Ferdinánd főherceget, az Osztrák-Magyar Monarchia trónörökösét és hitvesét. (Forrás: Webrádió)
Elvesztette a harcot a tanárokat értékelő és rangsoroló interentes oldal ellen az a pedagógus, aki úgy érezte, személyiségi jogait sérti az, ha online értékelik. (Forrás: [origo])
A volt szocialista államok közül Szlovénia az, amely összességében a legsikeresebb évekre tekinthet vissza. Ennek okairól szól Lukács B. György írása a Múlt-koron.
A múlt tanulmányozásának letisztult, rendszerező és esetlegességeket eltüntető tankönyvi nézőpontja, illetve a történeti fősodorból gyakran kilógó egyedi történetek kusza valósága, egymást kölcsönösen kiegészítő és hitelesítő nézőpontot jelenthet a történelem tanításában. (Gönczöl Enikő)