Diákjaink motiválására, az érdeklődés felkeltésére, elmélyítésére jó eszköz lehet a családtörténet iskolai alkalmazása. Miklósi László ennek a lehetőségeit mutatja be korcsoportonként.
Több zöld kezdeményezés fogott össze, hogy a hatodik Újrahasznosítási Hónaphoz csatlakozva együtt utazzák be az országot: a 25 városban feltűnő kamion elsősorban diákokat és pedagógusokat tanít zöldülni. (Forrás: Szabad Föld online)
Tíz hónapos letöltendő börtönbüntetésre ítélt a bíróság egy borsodi házaspárt, amiért a gyerekeik rendszeresen igazolatlanul hiányoztak az iskolából. (Forrás: [origo])
Ez év őszén immár nyolcadik alkalommal kerül sor a romák múltjával és jelenével foglalkozó tudományos konferenciára — ezúttal a Magyar Országos Levéltár főszervezésében és a Nem-zeti Kulturális Alap főtámogatásával – „Vándorút – cigánysors a Kárpát-medencében” címmel Pécsett az Erdős Kamill Cigány Közösségi Házban.
Nagyobb állami szerepvállalást tart indokoltnak a közoktatásban Pokorni Zoltán, aki ugyanakkor hozzáteszi: nem akarnak államosított iskolarendszert. (a Népszabadság interjúja)
A katalán és a magyar nép közös múltjára derül fény a Magyar Nemzeti Múzeum új időszaki tárlatán, mely 2009. szeptember 5-én nyitja meg kapuit, és 2009. november 29-ig látogatható.
A csepeli iskolások megbetegedése volt az első eset, hogy tömeges H1N1-megbetegedést észleltek volna Magyarországon, ám az országos tiszti főorvos szerint ez bármikor megismétlődhet. (Forrás: FN)
Az általános iskolában történelemórán oktatni kellene a Kádár korszakot és a rendszerváltást, de úgy tűnik, erre a történelemtanárok nagy része nem vállalkozik. Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke ezzel kapcsolatban nyilatkozott a 168 órának.
Ezen a héten egyeztet az oktatási tárca és a négy nagy történelmi egyház vezetője az egyházi iskolák finanszírozásáról. Az egyházi oktatás húsz éve szerveződött újjá hazánkban, ma 372 egyházi fenntartású iskola van. Finanszírozásuk 2002 óta vita tárgya az egyház és a kormány között. (Forrás: Népszava)