Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Veszély, veszteség, trauma
2010. május 31. hétfő, 0:00

A Politikatörténeti Intézet szeretettel meghívja Önöket a Veszély, veszteség, trauma: Magyarország 1919–1920 című tudományos konferenciájára 2010. június 2. (szerda) délelőtt 10 órára.

Bővebben...
 
Az érettségi „sztárjai”
2010. május 31. hétfő, 0:00

Az érettségikre általában két dolog nagyon igaz: mindig mindenkinek van róla véleménye, és tetten érhetők benne a társadalmi változások. Egyes politikusoknál a valóságshowk „sztárjai” és Kádár János érettségi tételként való szerepeltetése már kiverte a biztosítékot – ők nem kerültek be végül. (Eduline)

Bővebben...
 
Török-magyar hadijáték Tatán
2010. május 28. péntek, 0:00

Tatai Patara 1597 néven a tatai vár legnevezetesebb ostromára emlékező hadijátékot tartanak a hétvégén Tatán. Szombaton tíz órától több látványos csatát is láthatnak az érdeklődők a vár körül és az Öreg-tavon. (Forrás: Múlt-kor)

Bővebben...
 
Előítéletesség ellen rációval
2010. május 28. péntek, 0:00

Együttélés a jelenben és a jövőben – a roma integráció kérdései az oktatásban címmel rendeztek nemrégiben szakmai konferenciát a Budapesti Gazdasági Főiskolán (BGF). A rendezvény egyértelműsítette: az együttélésnek nagyon komoly akadályai vannak. (Forrás: Népszabadság)

Bővebben...
 
A Trianon-trauma mint hungarikum
2010. május 28. péntek, 0:00

Az első világháborúban vesztes országok többsége ma már alig gyászolja az akkortájt elcsatolt területeket – leginkább azért, mert nincsenek a határaikon túl sok százezres vagy milliós nemzetrészek. (Forrás: HVG)

Bővebben...
 
Jogvédő a múzeumok ellen
2010. május 27. csütörtök, 0:00

Az egyetemek és a múzeumok világszerte több ezer múmiát és emberi maradványt őriznek, amelyeken sokszor hajtanak végre orvosi vizsgálatokat és egyéb teszteket. Egy svéd doktorandusz szerint azonban az elhunytaknak is vannak jogaik – még ha ez nem is tetszik az intézményeknek. (Forrás: Múlt-kor)

Bővebben...
 
Könnyítené az iskolák fenntartójának váltását a bizottság
2010. május 27. csütörtök, 0:00

A korábbi években az egyházak által átvett iskolák után befizetett összegeket ugyan nem, a január óta esedékes fenntartói váltással járó díjakat azonban már vissza lehetne igényelni. (Forrás: Edupress)

Bővebben...
 
Ferenc József Magyarországon –1857
2010. május 27. csütörtök, 0:00

1857 elején izgalom söpört végig az országon: Itália után Magyarországra is ellátogat Ferenc József és Erzsébet. Február 3-án érkezett meg Budára az utazás terve, részletesen feltüntették benne, mely helyeket és mikor óhajtja a császári pár felkeresni. (Forrás: Magyar Országos Levéltár)

Bővebben...
 
Hamis történelmek háborúja
2010. május 26. szerda, 0:00

A mai magyar közbeszédben – legyen szó hivatásos politikusokról, újságírókról vagy blogok szerzőiről – rendkívül gyakoriak a történelmi alakokkal, elmúlt rendszerekkel vont párhuzamok, amelyek sokszor arra szolgálnak, hogy felcímkézzék, minősítsék az ellenfelet. Mi az, amitől a rutinszerűen kommunistázók és a fasisztázók megfosztják magukat? (Novák Attila, Komment.hu)

Bővebben...
 
Orbán: zsákutcás integrációs kísérletek
2010. május 26. szerda, 0:00

Sokakat aggodalommal töltött el Orbán Viktor sommás ítélete az iskolai integrációs törekvésekről, amelyeket zsákutcának minősített. Járóka Lívia, a Fidesz EP-képviselője ugyanakkor úgy véli: a tanulók etnikai elkülönítésének felszámolása és megakadályozása nem képezi vita tárgyát. (Forrás: Népszabadság)

Bővebben...
 
Lesújtóan keveset tudnak a történelemről a fiatalok
2010. május 26. szerda, 0:00

Mit tudnak nemzeti ünnepeinkről, a gyásznapokról és az emléknapokról a fiatalok? Ezt szerette volna körbejárni Tóth Istvánné, a Kaposvári Egyetem adjunktusa. A több mint ezer, 8-15 éves diáktól kapott válasz alapján az eredmény lesújtó. (Forrás: Múlt-kor)

Bővebben...
 
Mérjünk kompetenciát – de mindenkinek!
2010. május 25. kedd, 0:00

„Teljesen rendben van, ha közoktatásunk évente megméretik. Ezt a mérést azonban mindenki – szülő, gyerek, fenntartó, pedagógus, állampolgár – fogja fel úgy, hogy a gyerekekkel egyszerre vizsgázik az oktatásirányításunk legfelsőbb szintje éppúgy, mint a helyi oktatásirányítók, a fenntartók. Hiszen az iskolák közötti különbségek megmutatkozása nem egyetlen tényező következménye.” (Kiss Erika, Osztályfőnök.hu)

Bővebben...