Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Vajon miért kell az atlaszmonopólium?
2018. június 6. szerda, 17:03

Kiderült, miért kell az érettségin kötelezővé tenni az ún. OFI-atlaszt? Az évszámok bemagoltatása a cél? Miért gyűjtenek aláírásokat a 11. osztályos diákok?     Hallgassa meg!

Bővebben...
 
Rendhagyó történelemóra: Mandela
2018. június 5. kedd, 20:09

Civil mozgalmak a történelemben, 4. rész. A szüfrazsettek, a bostoni teadélután és Gandhi után a sorozat utolsó beszélgetésének témája Nelson Mandela. Miképp lett mítosz a fajgyűlölet, faji szegregáció elleni küzdelem legendás vezetője? Mi az általa alapított megbékélési bizottság különlegessége?

Bővebben...
 
Rosszul járhatnak a jövőre érettségizők: a történelemtanárok is támogatják a diákok petícióját
2018. június 2. szombat, 10:32

Valóban méltánytalan lenne, ha a következő tanévben vagy később érettségizők hátrányosabb helyzetbe kerülnének az idei évben vizsgát tevő társaiknál – így reagált a Történelemtanárok Egylete arra, hogy 11. évfolyamosok petíciót indítottak: azt szeretnék elérni, hogy ők is használhassák majd a történelemérettségin a kronológiát tartalmazó, „régi” történelmi atlaszt.

Bővebben...
 
Nyilatkozat
2018. június 1. péntek, 17:07

A Történelemtanárok Egylete üdvözli, hogy 11. évfolyamos diákok petíciót indítottak azért, hogy jövőre az érettségiző diákok által használható történelematlasz tartalmazhasson kronológiát. Egyetértünk a diákokkal: a történelemoktatásnak nem a lexikális tudást kell fejlesztenie, hanem inkább a kritikus gondolkodásra kell nevelnie. A TTE szerint méltánytalan lenne, ha a következő tanévben vagy később érettségizők hátrányosabb helyzetbe kerülnének az […]

Bővebben...
 
Miért gyűjtsük össze a rendszerváltás tüntetéseinek dokumentumait?
2018. május 29. kedd, 18:40

Kevéssé ismert, hogy Grósz Károly miniszterelnöknek levelet írtak az 1988. május 27-i tüntetés szervezői. Jelvények, szórólapok és titkosszolgálati anyagok mellett ez a forrás is megismerhető az Állambiztonsági Szolgálatok Történelmi Levéltára és a Történelemtanárok Egylete közös felhívása alkalmából közzétett dokumentumgyűjteményben. Van olyan dokumentum, amely nincs meg egy titkosszolgálati levéltárban? Lehet, hogy egyetlen BM-videó sem készült a […]

Bővebben...
 
Miért hasznos a Krókusz projekt?
2018. május 28. hétfő, 14:19

A Szembenézés Alapítvány és a Holocaust Education Trust Ireland (HETI) 2017 októberében már második alkalommal hirdette meg közös programját, amelyhez az ELTE PPK Neveléstudományi Intézete nyújtott szakmai segítséget… (Nagyné Petrovics Tünde írása)

Bővebben...
 
Volt tüntetni 1988-ban? Itt az idő, hogy elmondja, milyen volt
2018. május 28. hétfő, 9:58

Az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára és a Történelemtanárok Egylete várja a visszaemlékezőket, valamint azokat is, akiknek maradt valamilyen írásos, képi vagy tárgyi emléke az 1988-as tüntetésekről.

Bővebben...
 
30 éve történt
2018. május 28. hétfő, 9:54

Felhívás a rendszerváltás forrásainak megmentésére  

Bővebben...
 
30 éve történt – Felhívás a rendszerváltás forrásainak megmentésére
2018. május 27. vasárnap, 8:34

A Történelmi Levéltár és a Történelemtanárok Egyelete felhívása az 1988-as tömegtüntetések dokumentumainak összegyűjtésére és bemutatására  

Bővebben...
 
E-story – ’56 tanítása digitálisan
2018. május 24. csütörtök, 17:11

A TTE által rendezett kiskonferencia célja az „E-story” projekt bemutatása, és ennek nyomán eszmecsere a digitális tananyagok használatáról.      

Bővebben...
 
Rendhagyó történelemóra: Gandhi
2018. május 22. kedd, 19:13

Civil mozgalmak a történelemben, 3. rész. A szüfrazsettek és a bostoni teadélutánt követően ez alkalommal Gandhi a beszélgetés témája. „Nem jegyre megy”, de ne hagyd ki!     Hallgasd meg!

Bővebben...
 
Az iskolai történelemtanítás helyzete Kárpátalján
2018. május 20. vasárnap, 13:28

A keleti blokk összeomlása után a posztszovjet térségben ismét napirendre került a nemzetépítés elvi és gyakorlati programja, illetve a nemzeti identitás (újra)definiálása. A függetlenné vált nemzetállamok vezetői mindebben természetesen kiemelt szerep szántak az iskolai indoktrinációnak, különösen például a történelemtanításnak. A folyamat gyakran súrlódásokat, konfliktusokat generált a többségi társadalmak és a nemzetiségek közt, amely érintette a […]

Bővebben...