• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Ötödik jelentés a közoktatás helyzetéről
2007. február 12. hétfő, 0:00

Két
könyvet is bemuatott csütörtökön az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet a
magyar oktatási rendszerben észlelhető tendenciákról, átalakulásokról,
viszonyokról.
(Forrás: MTI)

Átfogó képet ad az alap- és középfokú oktatás
helyzetéről az ötödik alkalommal megjelenő Jelentés a magyar
közoktatásról című kötet, amelyet csütörtökön szakmai konferencián
mutattak be Budapesten.


A jelentés
első alkalommal 1996-ban jelent meg, majd 1998-ban, 2000-ben és 2003-ban
újabbak következtek. A jelentés az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
(OKI) szakmai műhelyében készült, az oktatási tárca kérésére és
támogatásával. A szerkesztők azt ajánlják, hogy az olvasók kézikönyvként
forgassák a kiadványt, és a döntéshozóknak, valamint a döntéseket
befolyásolóknak is hasznára válhat.


A kötet bemutatja a közoktatási rendszerben zajló
legfontosabb folyamatokat, valamint azt is, hogy miként reagált
mindezekre a hazai oktatásfejlesztés és szakpolitika. Statisztikai
adatokon és reprezentatív kutatásokon alapuló, szakértők által készített
tanulmányokkal elemzi a közoktatás legfontosabb problématerületein
jelentkező tendenciákat.


Halász
Gábor, a kötet egyik szerkesztője a konferencia szünetében tartott
sajtótájékoztatón elmondta, hogy tudatos döntés alapján nem fogalmaz meg
a kötet ajánlásokat.


A
sajtótájékoztatón ugyancsak bemutatott Eredményes iskola – adatok és
esetek című tanulmánykötet viszont megfogalmaz összegzést és
konklúziókat arról, hogy miként érdemes vizsgálni az iskolák
eredményességét – mondta Nagy Mária, a kötet szerkesztője. Közölte:
kérdőíves, illetve „terepmunkával” mérték fel az
iskolákat.


A kötet ismertetője
szerint mintegy ezer általános és középiskola igazgatóját keresték meg,
illetve kilenc átlagon felül eredményes, illetve eredménytelen
középiskolában készítettek interjúkat igazgatókkal, tanárokkal,
diákokkal. A tanulmány kitér arra, hogy az intézmények között igen nagy
az eltérés a lehetőségeiket, adottságaikat tekintve. Az egyik iskolában
válogatott tanulók találkoznak válogatott tanárokkal, míg a másik
intézmény gyűjtőiskola, amely nem tud szelektálni a diákok között. Az
egyik iskolában szinte általános, hogy a gyerekeknek van nyelvvizsgája,
míg a másikban a legfontosabb eredménynek azt tekintik, ha fizikailag
bent tudják tartani őket az intézményben.


Egyebek között azt is megállapítja a tanulmány, hogy
abban az intézményben, ahol az iskolaigazgató figyelemmel kíséri diákjai
és kollégái munkáját, ott jobban teljesítenek a tanulók.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017