• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Országos kompetenciamérés 2009. május 27-én
2009. május 27. szerda, 0:00

Az
először 2001 őszén megrendezett Országos kompetenciamérés 2009. május
27-én hetedik alkalommal méri fel a közoktatásról szóló törvényben
meghatározott tanulók 6., 8., 10. évfolyamos csoportjának teljes körén a
szövegértési képességeket és a matematikai eszköztudást

A kompetenciaméréshez 2006 óta az „Országos
készség- és képességmérés” is csatlakozott, amely a kompetenciaméréssel
egy időben a 4. évfolyamos tanulók alapkészségeinek fejlettségét
vizsgálja.


A felmérést minden
iskola minden 4., 6., 8. és 10. évfolyamos tanulója megírja. Idén 2961
iskola összesen 4261 telephelyén több, mint 400.000 diák vesz részt a
mérésben.

A fenntartók, iskolák
és telephelyek eredményeiről 2010. február 28-ig nyilvános jelentés
készül, amely az ohkir.gov.hu/okmfit
oldalon lesz elérhető. A tanulók a mérés során kapott mérési
azonosítójuk birtokában megismerhetik majd saját egyéni eredményeiket
is.


A fenntartói, iskolai és
telephelyi jelentések segítik az iskolákat abban, hogy a két felmért
területen objektív képet kapjanak teljesítményükről, megismerjék
erősségeiket és gyengeségeiket.


A
mérés a teljesítményeket nem csak abszolút skálán mutatja be, hanem a
tanulók szociokulturális hátterét megjelenítő családi háttérindex
segítségével azon iskolák rendkívül értékes pedagógiai teljesítményét is
láthatóvá teszi, amelyek nem a legjobb körülmények között élő,
legtehetségesebb tanulókkal foglalkoznak.


A mérésben alkalmazott feladatok nem a NAT, a
kerettantervek, vagy az azokhoz fejlesztett tankönyvek által közvetített
tudástartalom elsajátításának mértékét mérik, a felmérés nem az adott
tanévi tananyag ismeretanyagának számonkérése, hanem azt vizsgálja, hogy
a diákok által a közoktatásban addig elsajátított ismereteket milyen
mértékben tudják alkalmazni a mindennapi életből vett feladatok
megoldásában.


A szövegértés
területen a különböző szövegekhez (elbeszéléshez, rövid történethez,
magyarázó szöveghez, menetrendhez vagy éppen egy szórólaphoz) kapcsolódó
kérdések jellemzően az információk visszakeresését, következtetések
levonását, kapcsolatok felismerését vagy a szöveg részeinek vagy
egészének értelmezését várják el a tanulóktól.


A matematikai eszköztudás területén pedig a feladatok
valamilyen életszerű szituációban megjelenő probléma „matematizálását”,
megoldását és a megoldás kommunikálását kérik a tanulóktól a matematika
különböző területeit érintve (mennyiségek és műveletek; hozzárendelések
és összefüggések; alakzatok síkban és térben; események statisztikai
jellemzői és valószínűsége).


A
felmérés tartalmi kerete (amely meghatározza a műveleti területek belső
arányait, az egyes kompetenciaterületek egymáshoz viszonyított mértékét,
az alkalmazott feladatok típusait, a kérdések típusainak arányát, vagy
épp az alkalmazott szövegtípusokat) megjelent a közoktatás
minőségbiztosításáról szóló 3/2002. rendelet mellékleteként.


(Forrás: OKM)

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 5.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017