A
játékosok a felvételik témaköreiben
vetélkedhetnek
(Forrás:www.fisz.hu)
A www.felvetelizo.hu
stratégiával ötvözött internetes történelmi és irodalmi kvízjáték ad
otthont a Felvételi Információs Szolgálat által szervezett országos
versenynek 2004. március 16-május 5-ig. A megmérettetés elsődleges
célja, hogy játékos formában megpróbálják megkönnyíteni az érettségire,
felvételire való felkészülést, hiszen a játék történelem és irodalom
adatbázisa az összes, ezen vizsgákon előforduló lexikális kérdést
tartalmazza.
Az e-learning egy
különleges vállfaját képviseli ez az oldal és maga a verseny is: az
on-line tanulást ötvözi a versenyszellemmel a legjobb eredmény elérése
érdekében. Az eredmény pedig nem más, mint hogy a megmérettetésben részt
vevők a tudásuk megmérése mellett bővíthetik is tantárgyi ismereteiket a
játékok során, valamint az oldal lehetőségeit kihasználva (chat, fórum,
belső levelezés) egy közösségbe is beléphetnek.
A játék szakmai alapját a központi előkészítő
évfolyamokat indító DFT-Budapest biztosította, a történelem kérdéseket a
középiskolai tankönyv-szerző Száray Miklós
lektorálta.
Középiskolai diákok
(9-12. évfolyam), tanárok, érettségizettek (egyéb kategória) és
középiskolák versenghetnek a (…) díjakért: összesen negyven díjazott
kap ajándékot. (..)
A játék menete: a
verseny és a játék Magyarország megyékre osztott térképén zajlik, ahol
három játékos áll egymással szemben (természetesen egyazon időben nagyon
sokan tudnak párhuzamosan játszani). Mindegyik játékos
birtokol egy várat, ahonnan tudása révén elindul hódító útjára. A játék
lényege Magyarország megyéinek elfoglalása oly módon, hogy a magyar vagy
történelem témakörben feltett kérdésekre helyes választ adnak
a játékosok. Ám nem elég csupán a jó válaszokat tudni, a taktikai érzék
sem elhanyagolható, hogy mikor merre terjeszkedjen tovább a versenyző. A
megyékért vívott harcban a játékosok tudása és gyorsasága is számít. A
játékban feleletválasztós és tippelős kérdések egyaránt előfordulnak,
így a tantárgyi tudás több oldalról is aktivizálható.
A verseny menete: minden játék végén a résztvevők az
elfoglalt megyék számától és értékétől függő pontszámokat kapnak, így
áll össze az átlagpontszám. Annak az eredménye, aki legalább tíz
játékban vett részt, megjelenik a verseny ranglistáján, ahol figyelemmel
követhető a sorrend. A cél a legjobb átlapontszámot elérni, vagy a
különdíjért a legtöbbet játszani.
A
játék eredeti formájában Honfoglaló néven található
meg az Interneten.