Egyre
több nagy médiakonszern dönt úgy, hogy kifejezetten a legkisebbeknek
szóló közösségi oldalakat hoz létre. A cél a minél korábbi
beszervezés.
(Forrás: SG)
A
gyerekekben rejlő üzleti lehetőségek óriásiak. A Disney például idén
augusztus elején 700 millió dollárt fizetett a Club Penguin korábbi
tulajdonosának a portálért. A Disney Club Penguin az elmúlt hónapokban
óriási népszerűségre tett szert és napjainkban már több mint 12 millió
fizetős tagja van a világ minden tájáról. Nem véletlen, hogy az ötlet
megtetszett a Warner Bros. Entertainment vezetőinek is és úgy döntöttek,
hogy T-Works néven jövő tavasszal ők is létrehozzák a saját gyerekeknek
szóló közösségi oldalukat. A T-Worksnél, a Disney Club Penguinhez
hasonlóan a regisztrált tagok megtervezhetik a saját
képregény-figuráikat és karaktereiket, majd azokat akár egy közös
környezetben helyezhetik el.
A Club
Penguinnél a havi tagsági díj 5,95 dollár. Az egyelőre még kérdéses,
hogy a T-Works vajon ingyenes lesz-e vagy itt is havidíjat kell-e majd
fizetni. Annyit azonban már lehet tudni, hogy a T-Works jövő áprilistól
lesz elérhető és bárki elkészítheti Bugs Bunny vagy éppen Batman egyedi
változatát, kicserélheti őket a saját avatárjaira és más figurákra vagy
karakterekre. „A vizsgálataink kimutatták, hogy a rajongók
előszeretettel foglalkoznak a karakterekkel az interneten is. Ezért
döntöttünk úgy, hogy létrehozunk egy sokszínű online világot a figurák
és a rajongóik számára” – indokolta a T-Works létrehozását Bruce
Rosenblum, a Warner Bros. Television Group elnöke.
„Ez egy olyan probléma, amire a gyerekek nem képesek
felfigyelni, éppen ezért kell a szülőknek résen lenni. A kicsiket az
általuk csodált figurák és karakterek segítségével csábítják el és
vezetik a platformokra, ahol a különböző gyártók gyakran a saját
termékeiket reklámozzák. Sajnos a legtöbb ilyen oldal kereskedelmi célú,
alig vannak ingyenesen hozzáférhető honlapok, amelyek valóban
szolgáltatást nyújtanának a gyerekeknek ahelyett, hogy kihasználják
őket. Ráadásul ezek a platformok kihatnak a kicsik kommunikációs
magatartására is, az jóval nehézkesebbé válik, és a direkt, verbális
kommunikációjuk is változik. Éppen ezért fontos, hogy a szülők
odafigyeljenek a csemetéikre és ne csak ezekre a portálokra
koncentráljanak, hanem nyitottak legyenek más dolgokra is” – kommentálta
az új oldalak létrejöttét Ingrid Geretschlaeger
médiapedagógus.