Olasz-magyar miniszteri találkozó – oktatási együttműködés
2007. február 9. péntek, 0:00
Hiller
István oktatási és kulturális miniszter és Giuseppe Fioroni olasz
közoktatási miniszter oktatási együttműködési megállapodást írt alá
csütörtökön Budapesten.
(Forrás: MTI)
Az együttműködés nemcsak a két ország kapcsolatában,
hanem európai uniós szinten is „úttörő-jellegű és példamutató lesz” –
mondta Hiller István, hozzátéve, hogy „az elképzelések, a megállapodás
valóban új szerepet, új lehetőséget, új utakat nyit az olasz-magyar
oktatási, közoktatási együttműködésben”.
A 2007-2008-as tanévtől induló A kulturális örökség
pedagógiája címet viselő projekt keretében a közoktatásban a zene, az
otthon, a lakhely, a művészet megmentése érdekében új együttműködési
formákat alakítunk ki – fejtette ki az oktatási és kulturális miniszter.
Hozzáfűzte: „figyelemmel kísérjük azt a tevékenységet, amely a
kulturális örökség védelméről és a kulturális örökségről szóló
pedagógiára vonatkozik Itáliában”.
„Az olasz-magyar együttműködés elsősorban a kultúra, az
oktatás (…) terén olyan színvonalú, hogy nemzetközi fórumokon, uniós
fórumokon és az uniós fórumokon kívül is képesek vagyunk közös
fellépésre” – fogalmazott Hiller István. Példaként említette az
UNESCO-t, ahol a jövőben az olasz és a magyar fél közösen fog fellépni,
egymás terveit támogatni fogja. Kérdésre válaszolva elmondta, hogy olyan
intézményekről is tárgyaltak, amelyek a két tannyelvű oktatást
választották. Példaként említette, a budapesti Szent László Gimnáziumot,
a pécsi és a debreceni oktatási intézményeket.
Hiller István beszámolt arról is, hogy az olasz kormány
bővíti ösztöndíjkínálatát azon magyar diákok, tanárok számára, akik
Olaszországban kívánják tanulmányaikat folytatni, ott szeretnének
továbbképzésen részt venni.
Giuseppe
Fioroni közölte: az olasz kormány a multilingvizmust, azaz a
többnyelvűséget minden eszközzel megpróbálja elősegíteni,
terjeszteni.
A magyarországi olasz
nagykövetség az Olasz Intézet segítségével könyveket, különféle
didaktikai, illetve multimédiás eszközöket biztosít azon magyar iskolák
számára, ahol olasz nyelvű oktatás is folyik. Mint mondta: „nagy
segítséget nyújthat egy közös európai identitás megteremtésében” az,
hogy a jövőben az olasz és a magyar iskolák kölcsönösen foglalkoznak
egymás zenei kultúrájával, a két ország kulturális és épített
környezetével.