A Civil Közoktatási Platform szerda délután karácsonyi csomagot visz a Belügyminisztériumhoz, amihez egy kísérőlevelet is csatolnak.
„A Történelemtanárok Egylete petícióátadásához kapcsolódva a Civil Közoktatási Platform karácsonyi csomagot ad át Pintér Sándor részére, aki pénteki beszédében sérelmezte, hogy a tanárok csak a hibákat sorolják a megoldási javaslatok helyett. A csomag tartalmazza a CKP szakmai egyeztetések alapján született oktatáspolitikai kiadványait (Kockás könyv, füzet és táblázat, AlterNATiva), valamint egy válogatást a 2016 és 2022 közötti, különböző területekre vonatkozó elemzésekből és megoldási javaslatokból” – olvashatjuk a Facebook-esemény leírásában.
A Civil Közoktatási Platform egy kísérőlevelet is tesz a csomaghoz, ebben többek között azt állítják, hogy „ma Magyarországon a kormányzat nem megalapozottan, nem szakmai kutatások, hatástanulmányok eredményei alapján hoz szakmapolitikai döntéseket”.
A levélben leszögezik, hogy a megoldási javaslatok léteznek, „a pedagógus-, szakértői, szülői és diákszervezeteket összefogó Civil Közoktatási Platform 2016 óta számos, sok érintett által megvitatott, rendszerszintű, illetve egy-egy problémára koncentráló javaslatot dolgozott ki, és hozott nyilvánosságra. Erre a találkozó előtt Önhöz eljuttatott nyílt levélben is felhívtuk a figyelmet”.
A Civil Közoktatási Platform szeretné felhívni Pintér Sándor figyelmét a Zárótanulmány az emberierőforrás-szűkösségekről a magyar közoktatásban című tanulmányra is, mely az Európai Bizottság megbízásából készült, ez „tudományos módszerekkel vizsgálta meg a pedagógusok helyzetét, és a megoldásokat is jelezte. Ennek ismerete segíthet az Ön által idézett statisztikai adatok megfelelő értelmezésében”.
Az elmúlt hónapok oktatásügyi megmozdulásaival több cikkben is foglalkoztunk, ezeket itt találja. Az előző héten tartott köznevelési konzultációról itt számoltunk be részletesen.