• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

OECD-jelentés a számítógépek használatáról
2006. január 27. péntek, 0:00

Az OECD
tanulmánya szerint a nagy számítógépes tapasztalattal rendelkező
fiatalok leginkább a matematika területén jelentős lépéselőnyben vannak a
társaikkal szemben.
(Forrás: SG)

Konzervatív vélemények szerint a számítógép, illetve
főként a videójátékok ártanak a gyermekek fejlődésének. Ezzel szemben a
Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD)
„Készen állnak a gyerekek a technológia világára?”
című
tanulmányát készítő szakemberek olyan kérdéseket vizsgáltak meg, mint
hogy milyen számítógépes lehetőségekkel rendelkeznek a 15 éves diákok
otthon illetve az iskolában, hogyan, milyen célokra használják a PC-t,
valamint milyen pozitív vagy negatív összefüggés mutatható ki a
gyermekek fejlődése és a számítógép használata
között.


Átlagosan az országok 78
százalékában rendelkeznek az iskolák számítógépekkel és az oktatási
intézmények 68 százaléka van rákötve valamilyen hálózatra. Az
OECD-tagállamokban a 15 éves diákok szinte kivétel nélkül használják már
a PC-t, eltérés csak abban mutatkozik meg, hogy melyik fiatal mennyi
időt tölt el rendszeresen a gép előtt. Ausztráliában a 15 évesek 69
százalékának van legalább 5 éve saját PC-je, ugyanez az arány Kanadában
66, az Egyesült Államokban 62, Svédországban 57, Új-Zélandon 55
százalék. A közeli Németországban a 15 évesek 33 százalékának van több
mint öt éve saját számítógépe.


Az
otthoni PC-t leggyakrabban a német, a kanadai, az izlandi, a svéd, az
ausztrál, a dél-koreai, a dán, a belga és az amerikai fiatalok
használják. Megoszlanak a vélemények abban a tekintetben is, hogy egy 15
éves gyereknek mire is kell egy otthoni számítógép. Nos, a diákok 50
százaléka szerint a gépre leginkább szövegszerkesztésre, internetezés
miatt van szükség, de persze a játékok futtatása is előkelő helyen
található. Elmondható az is, hogy a lányok összességében sokkal
kevesebbet tartják bekapcsolva a gépüket, mint a
fiúk.


A leginkább az izlandi, a
német, az osztrák, a portugál, a lengyel, a kanadai és a dél-koreai 15
évesek barátkoztak meg a számítógéppel. Magyarországnak sem kell
szégyenkeznie: jóllehet összességében átlagosan szerepelt, azonban az
iskolákban egy gyermekre jutó PC-k tekintetében az igen előkelő ötödik
helyen végzett.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Rendszerváltás - civil szemmel

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017