• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

#NotYetHistory – A délszláv háború emlékezete és oktatása Magyarországon
2018. február 4. vasárnap, 23:10

#NotYetHistory – ez a hashtag volt hivatott népszerűsíteni az EUROCLIO 2017-es projektjét, melyhez az ISHA Budapest a Történelemtanárok Egylete támogatásával csatlakozott egy konferencia szervezésével. A konferencia 2017. december 15-én került megrendezésre az ELTE BTK Történeti Intézet Szekfű Gyula Könyvtárában.

Az EUROCLIO (European Association of History Educators) az Európai Bizottság „A polgárok Európája” programjának támogatásával indította el a „Learning a History that is ’not yet History’” projektet, mely a kilencvenes évek délszláv háborúinak emlékezetét járja körül. A volt Jugoszlávia tagállamaira, valamint a többi európai országra is kiterjedő projekt célja, hogy történelemoktatók és történészhallgatók bevonásával kísérelje meg feltérképezni a délszláv háborúk megjeleníthetőségét a köz- és felsőoktatásban. A kezdeményezés az oktatásban viszonylag ritkán tárgyalt témák (a huszadik század nemzeti-etnikai színezetű konfliktusai, menekültügy, kisebbségi lét) tárgyalásával kíván hozzájárulni a nemzeti és helyi diskurzusok párbeszédén keresztül a múlt jobb megismeréséhez és a régió társadalmainak megbékéléséhez.

A közelmúlt eseményeinek feldolgozása, a tudományos élet nyitása a szélesebb közönség felé nem áll távol az ISHA (International Students of History Association) tagságától sem. A nemzetközi szervezet 10 szekciója kapott lehetőséget, hogy részt vegyen a kezdeményezésben, ezen belül a budapesti szekció egy konferencia szervezésével járult hozzá a projekt sikeréhez. A rendezvény fő problémafelvetése a délszláv háborúk emlékezetének töredezettsége és annak oktathatósága volt. Előadóik segítségével vizsgálni kívánták, hogy milyen csomópontok mentén sűrűsödnek a háborút elszenvedő közösségek emlékei, milyen idő- és hangsúlybeli változások figyelhetők meg, létrejöhet-e egységes narratíva, vagy egymás mellett párhuzamosan működő diskurzusok jellemzőek, és mi szükséges ahhoz, hogy a kérdéskör oktathatóvá váljon.

A folytatás a teljes cikkben olvasható

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

documents

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Történelemtanárok (1.) Országos Konferenciája

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017