Osztrák-magyar konferencia a humánumra és demokráciára nevelésről
A Magyar Szocialista Párt Pedagógus Tagozata és a Történelemtanárok Egylete konferenciát rendez az osztrák-magyar nevelési tapasztalatok megbeszélésére e témában.
A konferencia időpontja: 2001. március 3. szombat 10 órától 15 óráig.
Helyszíne: Budapest VIII., Köztársaság tér 26.
A konferencia védnöke: Nagy Sándor az MSZP parlamenti frakciójának vezetője A konferencia támogatói: Magyar Ellenállók és Antifasiszták Szövetsége, Fiatal Baloldal és az Ifjú Szocialisták.
A konferencia programja: Megnyitó: Kósáné Kovács Magda a Parlament Emberjogi és Kisebbségi Bizottságának elnöke
Osztrák előadók: Hans Spiess ISDUE (Szociáldemokrata Oktatók Nemzetközi Szövetsége) főtitkára Liora Eger Holokauszt szakértő
Magyar előadók: Suchman Tamás országgyűlési képviselő Loránd Ferenc kandidátus Hiller István egyetemi docens, MSZP elnökségi tagja
A jövő nemzedék humanista és demokratikus nevelése közügy, kérjük, hogy értékes gondolataival vállaljon részt a vitában. Az előadások, valamint a résztvevők hozzászólásai alapján szeretnénk kialakítani a Holokauszt, a humanista és demokratikus nevelésről szóló nyilatkozatot. Ehhez kérjük valamennyi résztvevő segítségét.
A Nevelés a holokauszt után című konferencia nyilatkozata
Az MSZP Pedagógus Tagozata és a Történelemtanárok Egylete által rendezett konferencia célja, hogy a demokrácia és a humánum nevében felhívjuk kollégáinkat, – ítéljék el az embernek ember által való megsemmisítését, megkínzását, ítéljék el az emberi méltóság megsértését -tanítsák tanítványaikat humánumra, felelősségre, a kritikai gondolkodásra és a szociális érzékenységre -neveljék úgy növendékeiket, hogy azok minden körülmények között képesek legyenek fellépni a holokauszt megismétlődése ellen. A holokauszt tanulsága, hogy ne fordulhasson elő emberek megalázása, megszégyenítése, hátrányos megkülönböztetése, kirekesztése, vallási, nemzeti, nemzetiségi, faji, etnikai és semmilyen más alapon.
A nevelés a holokauszt után című osztrák-magyar konferencia megállapította, hogy az emberüldözések megakadályozása érdekében a nevelés feladata, hogy a felnövekvő fiatal generáció legyen: -autonóm -toleráns -váljon humánus személyiséggé, aki minden emberi megaláztatással szembeszáll.