A
NAT-zárókonferencián az oktatási miniszter a bevezetést sürgette, egyes
pedagógus szakszervezetek és szakmai szervezetek viszont a társadalmi
vita folytatását kérték
(Forrás: www.magyarország.hu)
Fontos, hogy a felülvizsgált Natot jövő év
szeptember 1-jétől az első évfolyamon felmenőrendszerben bevezessék –
hangsúlyozta Magyar Bálint a Nemzeti alaptantervről (Nat) rendezett
szakmai konferencia nyitó előadásában.
Azzal kapcsolatban, hogy több szakmai szervezet is arra
kérte az oktatási kormányzatot, ne zárja le a Nat felülvizsgálatának
társadalmi vitáját, Magyar Bálint megjegyezte: április óta húsz
helyszínen, mintegy 4-5 ezer tanár bevonásával tartottak konferenciát az
alaptantervről, a vitaanyag kikerült az Oktatási Minisztérium
honlapjára is. A javaslatokat a szakmai műhelyek folyamatosan beépítik a
Natba, ahogy a szombati országos konferencián elhangzottakat
is.
Tájékoztatása szerint az
Országos Köznevelési Tanács – amelynek szakmai kérdésekben a
Fidesz-kormányzás alatt megvont vétójogát a Medgyessy-kormány
visszaadta – október 16-i ülésén tárgyalja a felülvizsgált Natot, a
vonatkozó kormányrendelet várhatóan novemberben születik
meg.
Az oktatási miniszter szerint
„a politikai élet idiotizmusára jellemzők” az olyan típusú érveknek a
megjelenése a Natról szóló vitában, hogy „nem eléggé nemzeti” és
„visszaszorítja a nemzeti tartalmakat”.
„Mélységesen szégyenletesnek érzem az ilyen típusú
érveléseket. Akik szakmai vitákat úgy próbálnak meg eldönteni, hogy a
másik társaság vállalt nemzeti identitását és elkötelezettségét
kérdőjelezik meg, nem méltóak arra, hogy a gyermekeinket tanítsák, a
gyermekeink tanításáról szóló ügyekbe komolyan beleszóljanak” –
jelentette ki Magyar Bálint.
Megjegyezte: a Nat a kiemelt fejlesztési feladatoknál
első helyen szól a nemzeti értékek felmutatásáról. Magyar Bálint
kifejtette: úgy gondolja, attól, hogy történelmi személyiségek neve nem
szerepel a Nemzeti alaptantervben, attól még sem nemzetietlen a tanterv,
sem nem lehet azt mondani, nem jelöli ki a körét annak az
ismeretanyagnak, amelynek elsajátítását fontosnak
tartja.
A miniszter szerint nem
pusztán az ismeretalapú szabályozás keretének kell tekinteni a Natot,
hanem egyre nagyobb szerepet kell szánni a kompetenciák, készségek
kiterjesztésének.