• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Nem módosítják a középszintű történelemérettségi javítókulcsát
2012. május 12. szombat, 19:29

Nem tartja indokoltnak a középszintű történelemérettségi javítókulcsának korrigálását a tételkészítő bizottság elnöke. A Történelemtanárok Egylete csütörtökön jelezte, hogy az egyik feladatnál – véleményük szerint – két válasz is elfogadható. (Forrás: Eduline)


„Nem támasztották alá komoly szakmai érvekkel a kérést, a kollégáimmal nem is igazán értettük a felvetést” – így kommentálta Csapodi Zoltán, a történelemérettségi feladatait összeállító bizottság elnöke, az ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola szaktanára a Történelemtanárok Egyletének csütörtöki közleményét.

A szervezet szerint korrigálni kell a középfokú írásbeli javítókulcsát, az egyik feladatnál ugyanis több helyes választ is lehetett adni, a hivatalos javítókulcs alapján azonban csak az egyikért jár pont a diákoknak. A TTE szerint a 8. feladat a) pontjának első képéhez a „túltermelés” kifejezés mellett „az ipari termelés visszaesése” kifejezést is helyes megoldásnak kell tekinteni.

A tételkészítő bizottság elnöke az eduline-nak elmondta, ennél a feladatnál a megadott képekhez kellett párosítani a fogalmakat, ez a karikatúra pedig egyértelműen a túltermelésre utal, ezért nem tartja indokoltnak a javítókulcs korrigálását.

Források: mennyi információ volt bennük?

Ahogy arról szerdán beszámoltunk, több szaktanár úgy nyilatkozott, viszonylag kevés információ volt az esszéfeladatoknál megadott forrásokban. Csapodi Zoltán szerint a feladatsor második részében kettős feladatot kaptak a diákok: a megadott témákkal kapcsolatos forrást kellett elemezniük, emellett azonban a saját ismereteiket is kellett használniuk.

„A kétszintű érettségi első éveiben valóban több információt tartalmaztak a forrásszövegek, az elmúlt két-három évben azonban tudatosan törekszünk arra, hogy a források a teljes téma csak egy részéhez nyújtsanak információt, az esszé másik részét a diákoknak a saját ismereteik alapján kell megfogalmazniuk, ez a tanároknak a javításnál is fontos szempont” – mondta a tételkészítő bizottság elnöke, aki szerint a feladatsorokba pont annyi forrás kerül, amennyinek az elemzését elvárják a vizsgázóktól.

 

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Galéria

Batthyány Lajos nyomában

Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciája

Sorsfordító változások... - amelyek után új irányt vett a történelem

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2021. évi díjazottja: Hidas Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

Adomány

Címkék

alapvizsga civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT nyílt levél tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017