• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Nem ismerik a tanárok a bolognai rendszert
2006. március 22. szerda, 0:00

A
középiskolai tanárok egyharmada nincs tisztában a bolognai átállással
kapcsolatos változásokkal a Felvételi Információs Szolgálat felmérése
szerint.
(Forrás: origo/MTI)

Az
új felsőoktatási rendszert leginkább az igazgatók és a továbbtanulásért
felelős oktatók értik. A középiskolai tanároknak csupán öt százaléka van
tisztában a bolognai folyamattal kapcsolatos változásokkal, 42
százalékuk nem ismeri a részleteket, 20 százalékuk nem látja hatásukat a
jövőre nézve, 34 százalékuk pedig alig vagy egyáltalán nem ismeri a
rendszert – derült ki a Felvételi Információs Szolgálat (FISZ)
felméréséből.


A vizsgálaton 317
középiskola 2 286 pedagógusa vett részt. A magyar felsőoktatási
rendszerben várható változásokkal leginkább az igazgatók és a
továbbtanulásért felelős tanárok vannak tisztában. Mindkét csoport
tagjainak 15 százaléka nyilatkozta, hogy teljes mértékben ismeri a
változásokat, körülbelül 38 százalékuk jártas a témában, de nem látják
tisztán a jövőképet.


Nagy
vonalakban az igazgatóhelyettesek 43 százaléka is képben van a
változásokkal kapcsolatban, de a jövőt ők sem tudják pontosan
elképzelni. A gimnáziumi
osztályfőnökök és szaktanárok között
magas azok aránya – körülbelül 30 százalék – akik alig vagy egyáltalán
nem ismerik a változásokat. Nők és férfiak ebben a tekintetben nem
különböznek, ahogy nem tapasztalható jelentős eltérés a vidékiek és
budapestiek között sem.


A már
bevezetett reformokkal kapcsolatban a pedagógusok kritikákat is
megfogalmaztak. A tanárok 36 százaléka csak részben ért egyet a 2005-ben
bevezetett kétszintű érettségivel. A középiskolai oktatók 44 százaléka
leginkább azt kifogásolja, hogy középszintű érettségivel is be lehet
kerülni a felsőoktatásba, nem tették kötelezővé az emelt szint
teljesítését az egyetemek.


A
megkérdezettek sokkal jobb színben látják az Európai Felsőoktatási Tér
intézményeit, mint a magyar felsőoktatás egyetemeit, főiskoláit. Egyedül
a szakmai színvonal szempontjából értékelték a válaszadók valamivel
jobbnak a magyar felsőoktatást a külföldinél.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Állásfoglalások

Hírmondó

Információk, alapdokumentumok

Kiadványok

Morzsák

Tagoknak

TTE a médiában

TTE-díj

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Rákóczi-lovastúra

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017