Aki
elsősorban a netről tájékozódik, többet költ, mint aki főleg tévét néz,
derül ki az amerikai online kiadók szövetségének friss
felméréséből.
(Forrás: Index)
A
webet sokan együtt használják a napilapokkal és a magazinokkal, ezért a
hirdetőknek érdemes multimédiás kampányokat indítaniuk, állítja a
szervezet.
Nappal, munkaidőben az
összes médium közül az internetet használják a legtöbben az Egyesült
Államokban, derül ki az Online Kiadók Szövetsége (Online Publishers
Association, OPA) friss felméréséből. A szervezet által összegyűjtött
adatokból arra lehet következtetni, hogy az összes médiafogyasztás 17
százaléka a neten keresztül zajlik. Azok a fogyasztók, akik elsősorban a
webet használják, többet is költenek, mint a tévénézők: évente
átlagosan 26 450 dollárt hagynak a boltokban, míg az utóbbiak csak 21
401-et. Ehhez képest meglepő, hogy a hirdetéseknek csak körülbelül 8
százaléka jelenik meg az interneten, írta a Cnet.
A felmérés, amelyet az OPA megbízásából a Ball State
University médiadizájn-központja végzett, egyedülálló volt abból a
szempontból, hogy nem bevalláson, hanem követésen alapult. A felmérés
készítői naponta 12-13 órán át, ébren töltött idejük 80 százalékában
követték a tesztalanyokat, és negyedóránként feljegyezték, milyen
médiumot használnak éppen. A 350 megfigyelt férfi és nő a hirdetők
szempontjából legfontosabb korcsoportokat (18-34, 35-49, éves 50-en
felüli) reprezentálta.
Reggel 8 és
11 óra között például a megfigyeltek 17 százaléka olvasott nyomtatott
médiumot, napilapot és webet együtt viszont már 44 százalékuk nézett.
Ebből az OPA elnöke, Pam Horan szerint arra lehet következtetni, hogy a
multimédiás reklámkampányok jóval több fogyasztót tudnak elérni, mint
gondolnánk.
A kutatás eredményeit
más felmérések is alátámasztják. A Pew amerikai intézet márciusi
jelentése szerint 2005-ben összesen ötvenmillió amerikai használta a
netet elsődleges hírforrásként, és a hírolvasás a harmadik legnépszerűbb
volt a netes tevékenységek között.