Tizenegy
európai ország több mint 600 főiskolai és egyetemi hallgatója nyújtotta
be ötleteit a Henkel Innovation Challenge elnevezésű nemzetközi
innovációs versenyére. (Forrás: Kultúra.hu)
A versenyben a hallgatók elképzelték, hogy kreatív
üzletfejlesztési menedzserként hogyan dolgoznának ki egy, a 2050. évre
vonatkozó koncepciót a kozmetika vagy a mosó- és háztartási
tisztítószerek üzletághoz tartozó Henkel-termékre. A Budapesten
megrendezett országos döntőn a tíz legjobb magyar csapat mutatta be
ötleteit. A Budapesti Műszaki Egyetem Mano csapata győzött, melynek
tagjai áprilisban a brüsszeli nemzetközi döntőn mérik össze
képességeiket a többi európai ország nyerteseivel.
A Henkel Innovation Challenge vetélkedőn idén tizenegy
európai ország: Ausztria, Belgium, Franciaország, Hollandia,
Lengyelország, Magyarország, Németország, Olaszország, Spanyolország,
Szlovákia és Törökország vesz részt. Minden országban külön országos
döntőt rendeznek. Az egyes országok győztes csapatai áprilisban a
brüsszeli nemzetközi döntőn találkoznak egymással. A 2008 végén
másodízben meghirdetett nemzetközi innovációs verseny ismét nagy sikert
aratott, tizenegy országban több mint 600 diák nyújtotta be
ötleteit.
A vetélkedő
témája volt annak a megjelenítése, hogy milyen lesz az élet 2050-ben,
és milyen innovatív termékötleteket és üzleti megoldásokat vezetnének be
a jövőben. A tíz legjobb magyar csapatot a Henkel meghívta a Budapesten
rendezett országos döntőre. A Magyarország különböző részeiről érkező
hallgatók a Henkel vezetőiből álló zsűrinek mutatták be ötleteiket és
elképzeléseiket. Az ország minden részéről érkeztek hallgatók. A
Budapesti Műszaki Egyetem négy, a Budapesti Műszaki Főiskola, a
Debreceni Egyetem és a Modern Üzleti Tudományok Főiskola egy-egy
csapattal képviseltette magát a döntőben. Döntőbe jutottak olyan vegyes
csapatok is, melyek tagjai a Budapesti Gazdasági Főiskola, a Budapesti
Kommunikációs Főiskola, az ELTE és az IBS hallgatói közül kerültek ki.
A magyarországi döntőben résztvevő csapatok
kreativitásukkal, tudásukkal és lelkesedésükkel a verseny során
rendkívül jó benyomást tettek a zsűrire. A prezentációk hatását rajzok,
számítógépes animációk, saját készítésű videók és termékek fokozták.
Nagyon jó volt látni, hogy a fiatalok munkáikban különösen nagy
hangsúlyt helyeztek a fenntarthatóságra. Olyan termékeket, megoldásokat
javasoltak, melyek takarékoskodtak az energiával és a vízzel,
újrafelhasználhatóak, és az emberi egészség védelme és a környezet
kímélete nagy szerepet játszott a kialakításukban – mondta Deák Ferenc, a
vállalat ügyvezető igazgatója, aki részt vett a zsűri munkájában.
A döntőbe jutott magyar csapatok ötletei kivétel nélkül
olyan új terméket vagy folyamatot, és a hozzájuk kapcsolódó marketing
stratégiát dolgoztak ki, melyeket a jövőben várható nehézségek
- pl. energia- és vízhiány – elhárítására készítettek.
A magyar döntőben győzött a BME Mano elnevezésű csapata, melynek tagjai
Schall Dóra, Elekes Kinga és Hajmási Erika. A Mano csapat eredeti
ötleteivel és magabiztos bemutatójával győzte meg a zsűrit, és munkájuk
jutalma egy-egy laptop volt, és a nemzetközi döntőben képviselhetik
hazájukat.
A verseny lehetőséget nyújt a hallgatóknak arra, hogy
értékes kapcsolatokat építsenek ki egy jelentős nemzetközi vállalattal. A
Henkel pedig jól képzett és motivált tehetséges fiatalokat ismer meg
Európa különböző országaiban. A hallgatói csapatok mentorai a Henkel
vezetői voltak, akik nemcsak az országos döntők helyszínén ismerték meg a
versenyzőket, hanem már az előkészítő szakaszban is segítették őket. A
verseny során nemcsak új ismeretekre tehettek szert kölcsönösen, hanem
személyes kapcsolatokat is kiépíthettek, ahogy ez a tavaly is
történt.