• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Megkezdődtek az egyeztetések az állami fenntartású iskolákról
2009. március 4. szerda, 0:00

Hiller István oktatási és kulturális miniszter a közoktatási szakszervezetekkel tárgyalt az állami fenntartású iskolákról szóló javaslatáról. Az egyeztetésen résztvevő szakszervezetek döntő többsége támogatásáról biztosította a kezdeményezést.

„Azt szeretném, hogy Magyarországon állami fenntartású iskolák is legyenek, mert az esélykülönbségek csökkentése, az esélyegyenlőség ezzel a rendszerrel nagyobb lehetőséget kap” – hangsúlyozta Hiller István a közoktatási szakszervezetekkel folytatott egyeztetést követően. „Nincsen olyan felmérés, hazai vagy nemzetközi tapasztalat a magyar oktatási rendszerről, amely a vagyoni és regionális különbségeket ne helyezné a magyar oktatás elsődleges problémái közé. Ezeknek a kiegyenlítését pedig az állami iskolafenntartással lehet elkezdeni” – folytatta.

A javaslat nem szűntet meg, nem számol fel semmit. Az állami fenntartású iskolák nem kisajátítással, nem államosítással jönnek létre. A jelenlegi fenntartók továbbra is az oktatási rendszer részei, az állami fenntartású iskolák önkéntes alapon, az állammal való tárgyalások eredményeképp jöhetnek létre – fejtette ki a szakminiszter.

„Az állami fenntartású intézményekben nagy hangsúlyt fektetünk a minőségbiztosításra. Egységes kerettanterv és pedagógiai rendszer alapján garantáljuk majd az átjárhatóságot és a minőségi oktatást. Ugyanakkor helyi szinten a pedagógusközösség tanszabadságát megtartva alakíthatja ki a tantervet” – részletezte.

A finanszírozásról szólva Hiller István elmondta, hogy az állami fenntartású intézmények az alapnormatíván felül állami kiegészítő normatívát kapnak, amelyet az állam mint iskolafenntartó az esélykülönbségek csökkentésére és a minőségi oktatás biztosítására fordít.
A javaslat megvalósításához a 2/3-os törvény megváltoztatására nincs szükség, a jogi környezet most is megengedi az állami iskolák létét – fűzte hozzá.
A javaslat alapvető irányával, hogy az állam nagyobb szerepet vállaljon a közoktatásban az esélykülönbségek csökkentése és a szegregáció visszaszorítása érdekében, a megbeszélésen résztvevő szakszervezetek döntő többsége egyetértett. A Pedagógusok Szakszervezete, a Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezet, a Kollégiumi Szakmai és Érdekvédelmi Szövetség, a Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezete helyesnek és támogathatónak tartja a javaslatot, és jelezte, hogy a részletek kidolgozásában is partnere a minisztériumnak. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a részletek megismeréséig nem tartotta támogathatónak a javaslatot.
Az egyeztetések folytatódnak: Hiller István március 4-én szülői szervezetekkel, március 6-án pedig az Országos Diákjogi Tanács és a Diákközéletért Alapítvány képviselőivel tárgyal.
(Forrás: OKM)
Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Történelemtanárok (1.) Országos Konferenciája

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017