• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Mégis érdemes?
2013. március 20. szerda, 12:13

A Kurt Lewin Alapítvány és a Zürichi Pedagógiai Egyetem együttműködésében lezárult egy pedagógusképzési program Miskolcon. A Svájci-Magyar Együttműködési Program társfinanszírozásával megvalósult program keretében a város minden társadalmi rétege által használt iskolák tanárai részt vettek.

Rendelkezzen valaki bal- vagy jobboldali pártszimpátiával, legyen akár aktív vagy a politikum világától elforduló, abban talán közmegegyezés van, hogy nehéz időket érünk Magyarországon. A pedagógusok úgy érzik, a minőség rovására nem csak rohanniuk kell a tananyag leadásával, de az örökké változó keretek között kapaszkodót sem találnak a nevelőmunka során.

Az Európa Tanács demokratikus állampolgárságra neveléssel és emberi jogi oktatással foglalkozó csoportjának könyvsorozata került kipróbálásra három miskolci iskolában a könyv egyik szerzője, Rolf Gollob, és az általa vezetett szervezet, a Zürichi Pedagógiai Egyetem nemzetközi oktatási programokkal foglalkozó központja  közreműködésével.

“Ezeknek az interaktív feladatoknak nincs szükségük külön tantárgyra, beépíthetők a történelem, földrajz, matematika vagy irodalomoktatás keretei közé, lekötik a gyerekek figyelmét és fejlesztik a társadalmi együttéléshez szükséges kompetenciáikat.” – nyilatkozza az egyik miskolci pedagógus a Földes Ferenc Gimnáziumban.

“Még több ilyen programra van szükség” – mondja Kiss Gábor a város alpolgármestere azon gyakorlati workshop nyomán, melyet Aáry-Tamás Lajos oktatási biztos koordinált a város három iskolája számára. A többnyire hátrányos helyzetű diákokat tanító Martin János Szakképző Iskola és a Komlóstetői Általános Iskola tanárai szerint “minden olyan tudás, készség, ami az állampolgári részvételt erősíti, hatalmas űrt tölt be nem csak a diákok, de bizony nem egyszer a mi felnőtt életünkben is”.

A résztvevő pedagógusok egy olyan tréningen is részt vettek, mely a művészeti oktatás eszközeit is használja a demokratikus kultúra fejlesztésekor. A pedagógusok a workshopon, majd az azt követő tréningnapokon megfogalmazták, milyen iskolára vágynak – nem csak mint oktatók, de mint munkavállaló felnőttek. Ezek után egy közös projekt keretében készítették el az iskola vizuális modelljét. Az alkotómunka nem csak a hétköznapokból való kiszakadást segítette, de az együttműködés és a nehéz helyzetekben való aktív részvétel kultúrájának fejlődését is.

További információ: szabo.angela@kla.hu (programvezető)
Web: www.kla.hu
Videó: http://www.youtube.com/watch?v=aGmCqetOzbc

 

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Galéria

„Őseinket felhozád…” – Magyar őstörténet

Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciája

Sorsfordító változások... - amelyek után új irányt vett a történelem

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2021. évi díjazottja: Hidas Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

Adomány

Címkék

alapvizsga civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT nyílt levél tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017