• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Megindulhat az intézmények digitális fejlesztése
2007. november 23. péntek, 0:00

Napokon
belül megjelenik az Intelligens Iskola programról szóló felhívás, az
intézmények digitális fejlesztésére január 1-től lehet majd jelentkezni –
közölte Magyar Bálint fejlesztéspolitikai államtitkár a témában
csütörtökön kezdődött szakmai konferencián a fővárosban.
(Forrás:
MTI)

A program célja, hogy olyan
tantermi csomagokhoz jussanak az iskolák, amelyekkel az internet az
intézmények bármely tantermében elérhetővé válik. A csomagok
számítógépből, projektorból és interaktív táblából állnak majd – mondta
el Magyar Bálint.


Hozzátette:
ezekkel az eszközökkel 2009-ig a tantermek minimálisan negyven
százalékát kívánják felszerelni, s e célra most összesen 34 milliárd
forint áll rendelkezésre.


A
programhoz igazodva bővíteni tervezik a tanártovábbképzést is. Az
államtitkár “jó néhány év múlva” akár azt is elképzelhetőnek tartja,
hogy a tanári alkalmazás feltétele legyen az informatika alapszintű
ismerete.


A továbbképzéseket
szeretnék összekötni tanári laptopprogrammal is, s az oktatói gárda
legalább felét felszerelnék ilyen hordozható
számítógépekkel.


Magyar Bálint úgy
számolt, hogy az Új Magyarország Fejlesztési Tervben összesen mintegy
400 milliárd forint áll majd rendelkezésre a közoktatás és a szakképzés
támogatására, ebből az összegből 40-50 milliárdot lehet a digitális
írásbeliség elterjesztésére, informatikai fejlesztésekre
fordítani.


Az államtitkár szerint a
digitális írásbeliség elterjedésének elsősorban nem anyagi, hanem inkább
kulturális gátjai vannak.


A
kormánypárti politikus a digitális írásbeliség elterjesztését célzó
programot párhuzamba állította az egykor, az analfabétizmus
felszámolásáért indított kampányokkal.


A jelenlegi oktatási rendszer szerinte olyan lakáshoz
hasonlítható, ahová folyamatosan hordják be a bútorokat, de semmit sem
visznek ki belőle, így gyakorlatilag lakhatatlan. Magyar Bálint úgy
vélte: az oktatás és a pedagógia csendes forradalmára van
szükség.


Csepeli György, a GKM
közpolitikai igazgatója arról beszélt, hogy a digitális és interaktív
eszközök kitágítják az iskola határait. A jövő iskolájától – mint mondta
– azt várja, hogy olyan kompetenciák alakulnak ki, amelyek a folyamatos
újratanulást teszik lehetővé, hiszen befejezett tudás
nincs.

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciája

Sorsfordító változások... - amelyek után új irányt vett a történelem

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2021. évi díjazottja: Hidas Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

Adomány

Címkék

alapvizsga civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT nyílt levél tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017