• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Megindulhat az intézmények digitális fejlesztése
2007. november 23. péntek, 0:00

Napokon
belül megjelenik az Intelligens Iskola programról szóló felhívás, az
intézmények digitális fejlesztésére január 1-től lehet majd jelentkezni –
közölte Magyar Bálint fejlesztéspolitikai államtitkár a témában
csütörtökön kezdődött szakmai konferencián a fővárosban.
(Forrás:
MTI)

A program célja, hogy olyan
tantermi csomagokhoz jussanak az iskolák, amelyekkel az internet az
intézmények bármely tantermében elérhetővé válik. A csomagok
számítógépből, projektorból és interaktív táblából állnak majd – mondta
el Magyar Bálint.


Hozzátette:
ezekkel az eszközökkel 2009-ig a tantermek minimálisan negyven
százalékát kívánják felszerelni, s e célra most összesen 34 milliárd
forint áll rendelkezésre.


A
programhoz igazodva bővíteni tervezik a tanártovábbképzést is. Az
államtitkár „jó néhány év múlva” akár azt is elképzelhetőnek tartja,
hogy a tanári alkalmazás feltétele legyen az informatika alapszintű
ismerete.


A továbbképzéseket
szeretnék összekötni tanári laptopprogrammal is, s az oktatói gárda
legalább felét felszerelnék ilyen hordozható
számítógépekkel.


Magyar Bálint úgy
számolt, hogy az Új Magyarország Fejlesztési Tervben összesen mintegy
400 milliárd forint áll majd rendelkezésre a közoktatás és a szakképzés
támogatására, ebből az összegből 40-50 milliárdot lehet a digitális
írásbeliség elterjesztésére, informatikai fejlesztésekre
fordítani.


Az államtitkár szerint a
digitális írásbeliség elterjedésének elsősorban nem anyagi, hanem inkább
kulturális gátjai vannak.


A
kormánypárti politikus a digitális írásbeliség elterjesztését célzó
programot párhuzamba állította az egykor, az analfabétizmus
felszámolásáért indított kampányokkal.


A jelenlegi oktatási rendszer szerinte olyan lakáshoz
hasonlítható, ahová folyamatosan hordják be a bútorokat, de semmit sem
visznek ki belőle, így gyakorlatilag lakhatatlan. Magyar Bálint úgy
vélte: az oktatás és a pedagógia csendes forradalmára van
szükség.


Csepeli György, a GKM
közpolitikai igazgatója arról beszélt, hogy a digitális és interaktív
eszközök kitágítják az iskola határait. A jövő iskolájától – mint mondta
– azt várja, hogy olyan kompetenciák alakulnak ki, amelyek a folyamatos
újratanulást teszik lehetővé, hiszen befejezett tudás
nincs.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

1956 a tankönyvekben (Fehérvárcsurgó)

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017