• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Másfélszáz óvodában és iskolában tesztelik az oktatási programcsomagokat
2005. november 8. kedd, 0:00

A
programcsomagok elsősorban a készségek fejlesztését szolgálják, és a
szövegértést, szövegalkotást segítik elő.
(forrás:
MTI/Híradó)

A mostani tanév kezdete
óta száznegyven iskola és tizenkét óvoda teszteli azokat az oktatási
programcsomagokat, amelyek elsősorban a készségek fejlesztését
szolgálják és a szövegértést, szövegalkotás segítik elő – mondta az
Oktatási Minisztérium helyettes államtitkára hétfőn
Balatonfüreden.


Sipos János az
igazgatóhelyettesek dunántúli háromnapos konferenciájának megnyitóján
elmondta, hogy közel négyszáz iskola nyerhet majd pályázaton, ha ebben a
tanévben felkészülnek a véglegesített programcsomagok 2006
szeptemberétől való bevezetésére. Megjegyezte: az október 15-én zárult
pályázatra kétszeres volt a túljelentkezés. A helyettes államtitkár
szerint az iskola világában való tényleges változtatásokhoz elsősorban
akaratra, szemléletváltozásra, hozzáértésre és pénzre van
szükség.


Sipos János rámutatott arra
is, hogy a 90-es évek elején még mintegy 170-180 ezer tanuló volt
például a 17-18 éves korosztályban egy évfolyamon, ma azonban csak
százezer. Hozzátette: az elkövetkező 10-12 év során ez a százezres
évfolyamonkénti létszám fog stabilizálódni.


A helyettes államtitkár elmondta: az elmúlt 10-12 évben
ugyanakkor a duplájára nőtt az érettségit adó középiskolákba járók
aránya: egy-egy korosztály negyven százaléka helyett ma már közel
nyolcvan százaléka jár érettségit biztosító oktatási intézménybe.
Tájékoztatása szerint még dinamikusabban növekedett a felsőoktatásba
bekerülők aránya: a 90-es évek elején egy adott korosztálynak csak a
10-12 százaléka járhatott egyetemre, főiskolára, ma pedig már négyszer
annyian kerülhetnek be.


Sipos János
hangsúlyozta, hogy az érettségiző korosztálynak csak 3-4 százaléka
vizsgázott emelt szinten – szerinte jövőre bizonyára emelkedik a számuk
-, de „az továbbra sem igaz, hogy csak azok kerülhetnek be a
felsőoktatási intézményekbe, akik emelt szinten érettségiznek”. A
helyettes államtitkár rámutatott arra, hogy például az Eötvös Loránd
Tudományegyetemen a felvetteknek csak az 56 százaléka tett emelt szintű
vizsgát.


Sipos János elmondta: egy
szervezet például – amely emelt szintű érettségire felkészítő
tanfolyamokkal foglalkozik – olyan tartalmú szórólapokat küldött a
középiskolákba, „amelyeknek szinte egyetlen pontja sem igaz”. Abban arra
ösztönzik ugyanis a pedagógusokat, diákokat, hogy mindenki emelt szintű
érettségire menjen, mert csak azoknak van esélyük a tovább tanulásra –
magyarázta. Ez megtévesztés, „aki nagy presztízsű egyetem, nagy
presztízsű szakjára pályázik, annak várhatóan szüksége lesz az emelt
szintű érettségi többletpontjaira” – fűzte hozzá Sipos
János.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Szemle

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017