• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Más az oktatáspolitika és más, ami az iskolákban zajlik
2005. június 1. szerda, 0:00

Ma
egészen másról szól az oktatáspolitika, mint ami az iskolákban zajlik –
mondta Hoffmann Rózsa, a Nemzeti Konzultációs Tanács tagja
Kétsopronyban.
(Forrás: HírTV)

Ma
egészen másról szól az oktatáspolitika, mint ami az iskolákban zajlik –
mondta Hoffmann Rózsa, a Nemzeti Konzultációs Tanács tagja
Kétsopronyban, a Fidesz által szervezett Békés megyei faluparlamentet
megelőző sajtótájékoztatón. Hozzátette: olyan törvények, olyan Nemzeti
Alaptanterv született az elmúlt időszakban, amelyek nagyrészt idegenek
attól a pedagógiai kultúrától, amit az iskolák képviselnek – olvasható a
fideszfrakcio.hu-n.


Az oktatáspolitikai szakértő szerint ráadásul, miközben
drasztikusan fogy a gyermekek száma, ehhez képest arányait tekintve
sokkal nagyobb mértékben, komoly összegeket kivontak az oktatásügyből.
„Ennek következtében sorozatban megszűnnek az iskolák, az állások, és
állandóvá vált a bizonytalanság, egyrészt az anyagi források hiánya,
másrészt a gyakori oktatáspolitikai változások miatt” – hangsúlyozta. A
finanszírozási problémák Hoffmann Rózsa szerint fokozottan sújtják a
kistelepülések iskoláit.


Szerinte
azonban nincs igazuk az oktatásügy jelenlegi irányítóinak, amikor azt
mondják, hogy a kistelepülések iskolái rosszul teljesítik a feladatukat.
Egy kutatási eredményre hivatkozva Hoffmann Rózsa kijelentette, hogy a
kistelepüléseken az indulás pillanatában a gyermekek már két-két és fél
éves hátránnyal indulnak a nagyvárosok iskoláiban kezdő társaikhoz
képest. A kistelepülések iskolái azonban ezt a hátrányt egyáltalán nem
növelik, hanem csökkentik – mondta. Szerinte azok a mérések, amelyek a
gyermekeket 10-14 éves korban vizsgálják, azt mutatják, hogy a hátrány
megmaradt, vagy kicsit csökkent. Ezt a megmaradó hátrányt – szögezte le –
nem az iskolarendszer okozza, hanem olyan társadalmi, szociális és
egyéb okai vannak, melyeket az iskola sehol a világon nem képes
orvosolni.


A sajtótájékoztató
második részében Lengyel Zoltán, a Fidesz országgyűlési
képviselőcsoportja agrárkabinetjének vezetője a faluparlamentek eddigi
tapasztalatairól szólva kiemelte, hogy a falun élő emberek elidegenedtek
a politikától. „Joggal érzik azt, hogy nem róluk szól ez a történet, a
politikai úgy alakítja a magyar falu sorsát, hogy az a magyar falu
számára nem jó” – tette hozzá. Mint mondta, a faluparlamenteken
elhangzott javaslatokat később nemcsak konkrét törvénymódosító
indítványokban fogja megfogalmazni a Fidesz, hanem olyan programot is
készítenek, amit a magyar vidéknek a mindenkori kormányokon számon lehet
és számon kell kérni.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

documents

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 2.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017