Vasárnapig
kellett elvégezni az elsősöknél az alapkészségek – írás, olvasás,
számolás – elsajátításához szükséges képességek felmérését.
(Forrás:
Uno.hu)
Erre azóta fektetnek nagyobb
hangsúlyt, amióta a nemzetközi PISA-jelentésből kiderült, mennyire
rossz a magyar diákok olvasás- és szövegértése.
A vizsgálatot a magyar fejlesztésű úgynevezett Difer,
vagyis differenciált fejlesztési rendszerrel végzik. A csomag
kifejlesztője a lapnak elmondta, hogy például az íráskészség
vizsgálatánál az irányok ismeretét ellenőrzik. A tanítók ugyanakkor a
beszédértést, beszédhallást és a hangejtés tisztaságát is
vizsgálják.
Ha valakinek kisebb
elmaradása van, azzal a tanár iskolaidőn belül foglakozhat. A súlyosabb
problémákat azonban nevelési tanácsadókra bízzák, akik igénybe vehetik
logopédusok és pszichológusok segítségét is – derül ki egy korábbi
lapszemléből.