Magyar Bálint tudásjátszótérré varázsolná az iskolákat
2007. március 1. csütörtök, 0:00
Az
infokommunikációs eszközöknek az oktatás hétköznapi részévé kell válniuk
– jelentette ki Magyar Bálint fejlesztéspolitikai államtitkár
Szegeden.
(Forrás: MTI)
„Az
infokommunikációs technika nem arra való, hogy azon informatikát
tanuljunk, hanem hogy elősegítse az ismeretek megszerzését, az egyéb
készségek elsajátítását” – mondta a korábbi oktatási miniszter a Szegedi
Tudományegyetem (SZTE) Oktatáselméleti Kutatócsoportja új, a „Jövő
tanterme” nevet viselő egységének átadásakor.
A tantermek merev világából „tudásjátszóteret” kell
kialakítani, ahol a gyerekek játékos formában, szabadabb körülmények
között szerezhetik meg az alapkompetenciákat, az új ismeretek
elsajátításhoz szükséges képességeket – közölte az
államtitkár.
Az összes magyar
általános- és középiskolába bekötötték az internetet és csaknem az
összes intézményben működik informatikai laboratórium, de az
infokommunikációs technológiák nem váltak az oktatás általános részévé,
az osztálytermek kevesebb mint egyötödét éri el a világháló – tudatta
Magyar Bálint.
Csapó Benő
professzor, az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoportjának vezetője
elmondta, a legkorszerűbb technikai eszközökkel, és a páros vagy
kiscsoportos munkát lehetővé tevő mozgatható bútorokkal fölszerelt
termet a Microsoft Magyarország anyagi támogatásával alakították
ki.
A terem három funkciót tölt be: a
tanárjelöltek itt sajátíthatják el a legkorszerűbb technológiák
alkalmazását, itt folyik majd az új oktatási módszerek laboratóriumi
vizsgálata, és a további fejlesztésekhez szükséges kutatás – tudatta a
szakember.