Magyar Bálint szerint a pedagógusképzés reformjára van szükség
2006. január 12. csütörtök, 0:00
Szükség
van a pedagógusképzés reformjára, s amit a nevelési tanácsadóként
dolgozók tudnak, azokat az ismereteket előbb-utóbb a pedagógusoknak is
bírniuk kell.
(Forrás: FigyelőNet, MTI)
Szükség van a pedagógusképzés reformjára, s amit a
nevelési tanácsadóként dolgozók tudnak, azokat az ismereteket
előbb-utóbb a pedagógusoknak is bírniuk kell, a problémákat fel kell
tudni ismerniük, s jelentős részét kezelniük is tudniuk kell –
jelentette ki Magyar Bálint oktatási miniszter szerdán,
Budapesten.
A közoktatási reform
abból indul ki, hogy az uniformizált, poroszos oktatási rendszer nem
hatékony – mondta a tárcavezető a Nevelési Tanácsadók V. Országos
Szakmai Találkozóján. Hozzátette: meg kell találni azokat az oktatási,
képzési formákat, amelyek a gyermek, az egyén számára a
legmegfelelőbbek. A reformok sikeréhez szükséges, hogy a szaktudás ne
csak a nevelési tanácsadóké legyen, hanem sokkal szorosabb kapcsolat
alakuljon ki az oktatás mindennapjaival.
Felidézte, hogy a közoktatási törvény módosításakor úgy
döntött korábban a tárca, hogy központilag finanszírozott időkeretet
teremtenek a sajátos, egyéni foglalkozásokra is. Kitért arra, hogy az
egységes tanárképzés bevezetésével a mesterképzésben pedagógiai karok
készítik fel a jövendő tanárokat, azzal ugyanakkor szakítani kívánnak,
hogy a rendszer 10-12 ezer tanárt bocsát ki, miközben csupán 2-3 ezren
helyezkednek el pedagógusként.
Az
informatikai és hírközlési tárca felmérése szerint 2005 februárjában
vidéken 91, a fővárosban 23 nevelési tanácsadó működött. Az
intézményekben országos szinten a pszichológiai, a fejlesztőpedagógiai
és a pedagógiai munka dominál. Kiderült, kifejezetten igény van arra,
hogy a nevelési tanácsadók szakemberei segítsék a sajátos nevelési
igényű gyermekek hatékony, integrált oktatását.