Az LMP név szerinti szavazást kezdeményezett a köznevelési törvényről, eleget téve a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) és a hetek óta a Kossuth téren demonstráló Hálózat a Tanszabadságért (HAT) kérésének. Így mindenki láthatja, kik szavazzák meg hétfőn ezt az esélymegvonó, tekintélyelvű, iskolaromboló és hazug törvényt. (Forrás: MTI-OS)
A törvény a hazugság bűnében fogant, alkotói megpróbálták letagadni a saját maguk által készített hatástanulmányt. Titkolni akarták, hogy a törvény tömeges iskolabezárásokkal, pedagógus-elbocsátásokkal és a szakképzés drasztikus visszafejlesztésével fog járni. Ez iskolarombolás. Hazug a törvény azért is, mert bár sok százmilliárdos költségű pedagógus-életpályát és óvodaépítéseket irányoz elő, mindenki tudja, hogy erre sem rövid-, sem hosszútávon nem lesz fedezet. A törvény meghatározó pedagógiai eszménye a tekintély és a büntetés, az oktatási rendszer szervezőelve pedig a gyerekek, szülők, pedagógusok, helyi közösségek és oktatási szakemberek kirekesztése az iskolával kapcsolatos döntésekből, a teljes központosítás. A centralizáció nem az esélyteremtést, hanem a megszorításokat szolgálja, ezt bizonyítja a jövő évi büdzsé tervezete is. A kormány már a szakképzési törvény koncepciójában elárulta, hogy negyven százalékkal kívánja csökkenteni a gimnazisták számát. A hozzáférés szűkítését és az esélymegvonást szentesíti most ez a törvény a szakképzés három évesre csökkentésével, a zsákutcás híd-programmal, de mindenekelőtt a tankötelezettség 18-ról 16 évre való leszállításával. Szakképzettség nélkül eresztik majd szélnek a problémás kamaszokat. Hétfőn kiderül, kik szavaznak igennel a magyar gyerekek jövőjét veszélyeztető törvényre.
Osztolykán Ágnes, az Oktatási, tudományos és kutatási bizottság alelnöke