A fiúk
és lányok közti tudásbeli különbség indokolja, hogy a diákokat nemük
szerint más-más módszerrel tanítsák – derül ki egy brit
kutatásból.
(Forrás: Inforádió)
Átfogó átalakításra van szükség a brit oktatási
rendszerben. Nemcsak azért, mert a fiúk általában rosszabbul
teljesítenek a lányoknál, hanem azért is, mert a jelenlegi struktúra nem
támogatja, hogy a kiemelkedő képességű gyerekek gyorsabban
haladhassanak tanulmányaikkal, mint a többiek.
Az iskoláknak szánt ajánlás alapján a tanároknak a fiúk
igényeihez kéne igazítaniuk az óráikat: fokozni a versenyt a diákok
közt, és rávenni őket arra, hogy kevesebb regényt
olvassanak.
Egy korábbi felmérésből
kiderült, hogy a lányok hét évvel előrébb járnak a fiúknál: ugyanazt a
teljesítményszintet utóbbiak csak jóval később érik
el.
A kutatás egyik javaslata az is,
hogy az átlagosnál jobban teljesítő diákok tehessék le korábban
vizsgáikat, és haladhassanak tovább a tananyaggal, ha elég
okosak.
Ugyanakkor fontos, hogy a
rosszabbul tanulókra nagyobb figyelmet fordítsanak a
tanárok.