A VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008-ban a teljes magyar pedagógustársadalmat szólította meg. Három év elteltével időszerű visszatekinteni, hogy a kongresszusi ajánlások sorsa miként alakult, s az új kezdeményezések, szabályozási tervezetek alapján mi történik ma Magyarországon a közoktatás intézményeiben, a pedagógia mindennapjaiban. Konferencia 2011. május 27-28.
Helyszín: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem 1117 Budapest. Magyar Tudósok körútja 2. Q ép. A szárny
„A VII. Nevelésügyi Kongresszust a Magyar Pedagógiai Társaság kezdeményezését követve a közoktatási érdekegyeztetésben érintett szervezetek hívták össze éppen 5 évvel ezelőtt, a felhíváshoz 200 szervezet csatlakozott. A kongresszus teljes dokumentumanyaga nyilvánosságra került, a közös munka eredményeként megfogalmazott Ajánlásokat a társadalom, a közélet több szintjén és fórumán tanulmányozták, mérlegelve a lehetséges válaszokat. Meggyőződésünk és tapasztalatunk, hogy az Ajánlások kiegyensúlyozott, konszenzusra törekvő gondolatai serkentően hatottak a nevelésügy intézményeire. „Az oktatás közügy” gondolata ma is visszhangzik a nyilvánosságban.
A Magyar Pedagógiai Társaság 2011 tavaszán újra a szakmai közélet szereplőihez fordul. Az eltelt időszak – megannyi fontos változás terve és vitája – párbeszédért kiált. Ahogyan a VII. Nevelésügyi Kongresszus 3 évvel ezelőtt jelképes hidat alkotott a Duna két partja között, a gyermekkultúrának is teret adó fiatal Művészetek Palotájától az ország felemelkedéséért annyit tett magyarországi műszaki értelmiséget magas színvonalon nevelő-képző Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemig, úgy kívánnak a 2011 májusának végére tervezett Kongresszus után – a változások folyamatában konferencia kezdeményezői hidat teremteni a konstruktív párbeszédre az oktatásügyért felelősséget vállaló politikaformálók és az oktatásügyben napi munkát végző szakma között. E szándék motivál minket arra, hogy május 27-28-ra a BME új, XXI. századot idéző Q épületének előadóiban diskurzusra hívjuk az érintetteket. Együtt tekinteni át a 2008-ban kivitatott és megfogalmazott kongresszusi Ajánlások megannyi, a nevelésügy mindennapjait érintő konstruktív elemeit, s egybevetni mindezt a kormányzat változásokat előkészítő új lépéseivel.