Nyolc pedagógus szakmai szervezet közös konferenciája
Fazekas Mihály Gimnázium
(1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8.)
Március 8.
Megnyitó
Köszöntő
Sáska Géza igazgató, Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium
Előadások:
Báthory Zoltán helyettes államtitkár, MKM:
Az alapműveltségi vizsga, mint a modernizáció eleme
Nagy József igazgató, OKI:
A közvéleménykutatás eredményei
Vizsgaközpont
Az iskolák és az alapműveltségi vizsga
Március 9.
Plenáris ülés
Összegzés
Ülések:
Szekcióülések
Március 8.
1. Mihez szükséges és mire elégséges az alapműveltségi vizsga?
Szekcióvezetők: dr. Barkó Endre KPK, Vitányi György BÁIIK
2. Mit mér és hogyan az alapműveltségi vizsga?
Szekcióvezetők: Pavlik Oszkárné MPSZE, Ligeti Csákné BPSZSZ
3. Alapműveltségi vizsga és érettségi vizsga
Szekcióvezető: Járainé Bődi Györgyi BÁIIK
Március 9.
1. Biológia és egészségtan; Emberismeret; Földünk és környezetünk; Testnevelés és sport
Vitavezető: Pappné K. Magda
2. Fizika; Kémia; Matematika; Technika
Vitavezető: dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla
3. Anyanyelv és irodalom; Informatika; Idegen nyelv
Vitavezető: Hubert Ildikó
4. Ének-zene; Mozgóképkultúra és médiaismeret; Tánc és dráma; Vizuális kultúra
Vitavezető: Micsik Jenőné
5. Történelem és társadalomismeret
Vitavezető: Knausz Imre
A konferencia ajánlása:
A
Budapesti Általános Iskolai Igazgatók Kollégiuma
Budapesti Pedagógusok Szakmai Szervezete
Keresztény Pedagógus Társaság
Kollégiumi Szakmai és Érdekvédelmi Szövetség
MKE Könyvtárostanári Szervezet
Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete
Magyarországi Pedagógus Szaktanácsadók Egyesülete
Történelemtanárok Egyle
által rendezett Konferencia egyetért az alábbiakban:
1. A NAT és a helyi tantervek mellett szükséges a többszintű kimeneti szabályozás.
2. Ne az alapműveltségi vizsga szabályozza az iskolaszerkezetet. A kialakítandó többszintű vizsgarendszer vegye figyelembe a jelenlegi iskolaszerkezetet.
3. Megfontolandó, összefüggésrendszerében megvizsgálandó, hogy a 8. évfolyam végén a korosztályi sajátosságokat is figyelembe véve, a NAT követelményei alapján országosan egységes mérés vagy záróvizsga legyen.
4. A 10. évfolyamot követő alapműveltségi vizsga a tankötelezettség teljesítésekor a közoktatási rendszerből kilépők, a szakmát tanulók részére a legfontosabb.
5. A vizsgakövetelmények a NAT teljes követelményére épüljenek; a továbbhaladás feltétele a minimum követelmény teljesítése. Legyen lehetőség a helyi követelmények megjelenítésére, értékelésére is.
6. Az alapműveltségi vizsga részletes követelményei kerüljenek kipróbálásra. Legyen mód a visszajelzésre és korrigálásra.
7. Az alapműveltségi vizsga tárgyi, személyi és technikai feltételeit központilag kell biztosítani.
8. Az alapműveltségi vizsga a vizsgázónak ne jelentsen nagyobb megterhelést, mint az érettségi vizsga.
9. Az alapműveltségi vizsgán a képességek mérésére és a közös követelmények értékelésére essék a hangsúly.
10. Az alapműveltségi vizsga első ismétlése is ingyenes legyen.
11. Meg kell vizsgálni a speciális szükségletű gyerekek és az alapműveltségi vizsga viszonyát. Úgy kell megszervezni e vizsgát, hogy (pl.: megfelelő szakember, szükséges eszközök használata révén) e diákok is teljesíthessék a követelményeket.