• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Kísérleti nyúlnak érzik magukat az érettségizők
2005. május 30. hétfő, 0:00

Nevetséges,
tragikus, idegesítő – jellemezték az érettségibotrány miatt kialakult
helyzetet azok a diákok, akik szombaton kényszerűségből megint
nekifeküdtek a matekvizsgának.
(Forrás: origo)

Arról megoszlott véleményük, hogy könnyebb vagy
nehezebb volt-e az új feladatsor, abban azonban minden ismétlő egyetértett, hogy a vizsgákat
követő botrány miatt kialakult bizonytalanság se az érettségi
tekintélyének, se a végzősöknek nem tett jót. Hétvégén 43 ezer diák
ismétel matekból. Kihalt folyosón pityergő lány és a vizsga nehézségéről
szóló pusmogás adta meg az alaphangulatát a szombati érettségiknek.
Hétvégén 43 ezer diák írja újra a középszintű matekérettségit. Az
ismétlésre azért van szükség, mert a május eleji érettségiket megelőzően
az internetre kerültek a tételek, így az Oktatási Minisztérium
érvénytelenítette a középszintű vizsga eredményét. A diákok
választhattak: újra elmennek érettségizni ezen a hétvégén vagy év végi
jegyüket kérik.


„A-szor c-szer
kettő” – vitatta meg az egyik feladat megoldását néhány lány az [origo]
által szombaton felkeresett patinás fővárosi gimnáziumba. A tanárok
bíztatóan bólogattak: nem nehezebb a vizsga, mint az előző, hasonlóak a
feladatok. Erről azonban a diákok véleménye erősen megoszlott.
„Tragikus” – mondott rövid véleményt egy náthásan vizsgázó lány az
érettségi körül kialakult botrányról és az ismétlésről. „Zuhan a
színvonal. A próbaérettségi nehéz volt, az első érettségi könnyebb ez
pedig még annál is könnyebb” – mondta, mégsem  volt boldog
egyáltalán: „az előző vizsgám 95 százalékos lett. Majdnem az egész
osztálynak ötösre sikerült. Nem örülök, hogy újra kellett írni” –
panaszkodott. Ráadásul az érettségi körüli hozavona is
elkedvetlenítette. „Nem szabadna megengedni, hogy ezzel szembesüljünk
először a nagybetűs életben”.


„Az
idegesítő az, hogy kísérleti nyulak vagyunk és sokáig bizonytalanság
volt” – méltatlankodott egy copfos fiú, aki egy óra alatt lezavarta az
egész vizsgát, így egyáltalán nem bánta, hogy újra kellett írni a
matekot. Szerinte a vizsga első része szándékosan volt könnyebb az
előzőnél, hogy ne kelljen senkit megbuktatni. A feladatmegoldás már
kicsit keményebb diónak bizonyult, de az sem okozott komoly gondot. Úgy
vélte, hogy Magyar Bálint oktatási miniszter egyértelműen nem tehető
felelőssé az érettségibotrányért. „A kétszintű vizsga ráadásul jobb is
és nyugaton is ez az elfogadott” – mondott néhány támogató
szót.


Egész más véleményen volt egy
körzőkészlettel és négyjegyű függvénytáblázattal felfegyverkezett diák,
aki jóval nehezebbnek találta a megismételt vizsgát, mint az eredetit,
főleg a kombinatórikai feladatok miatt, ami nem igazán ment neki. Érzése
szerint így sem lett rossz az érettségije, de az előző sokkal jobban
sikerült. Bár azzal ő is tisztában volt, hogy kérhette volna év végi
jegyét, mégis úgy találta, ez nem a legbiztosabb megoldás. „Nem akartam
az év végi jegyet, mert nem akartam, hogy a későbbiekben bármilyen módon
támadható legyen, hogy nincs matekérettségim” – mondta. Az új vizsga és
a bizonytalanság pedig a szóbelikre való készülést is nehezítette
szerinte, úgyhogy a kialakult helyzetről csak annyit mondott:
„nevetséges”.
 
Tovább
a cikk folytatásához

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017