• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Kinek jó a digitális tábla?
2007. február 27. kedd, 0:00

Kinek
lesz jó a digitális tábla, avagy hány digitális tábla ér egy pedagógust?
– címmel mondott interpellációt Pánczél Károly fideszes képviselő
Hiller István oktatási és kulturális miniszterhez.
(Forrás:
OrientPress)

A tárcavezető egy
felmérésre hivatkozott, amely szerint az iskolák többsége igényli a
digitális táblákat.


A Fidesz
képviselője emlékeztetett: néhány héttel ezelőtt Hiller István elődje,
Magyar Bálint és a kormányfő, Gyurcsány Ferenc társaságában egy
budapesti iskolában járt, ahol terveikről is beszámoltak. Ezek szerint a
közeli jövőben 40 milliárd forintért vásárolnának több mint harmincezer
digitális táblát.


Pánczél Károly
felidézte, hogy a Népszabadság számításai szerint a tervezett összegből
akár kétszer ennyi tábla is megvásárolható lenne, hiszen – mint arra
rámutatott – míg a kormány egy-egy táblára (a hozzátartozó
berendezésekkel együtt) 1,2 millió forintot szán, addig a piacon ennek
értéke 6-800 ezer forint. S hát az is gyakori, hogy a nagy megrendelők
az árból ilyenkor jelentős kedvezményt kaphatnak az eladóktól – tette
hozzá a honatya.


Ön szerint az
iskolákban most a legsürgetőbb kiadás a digitális tábla? Hogyan
tájékozódott Ön arról, hogy mire van a legnagyobb szüksége az
iskoláknak? Vagy ahogy az elődje is tette, az iskolák megkérdezése
nélkül akarja boldogítani a közoktatást sok tízmilliárdos informatikai
beszerzésekkel? Kinek az érdekét szolgálja valójában ez a program? Kinek
lesz jó a digitális tábla, avagy hány digitális tábláért egy pedagógus?
– sorolta kérdéseit a fideszes politikus.


Hiller István oktatási és kulturális válaszában utalt
arra, hogy az úgynevezett intelligens program keretében van napirenden
az iskolák infrastrukturális fejlesztése. Megjegyezte, a közoktatási
intézmények 50 százaléka felújítást igényel. A miniszter arról
tájékoztatta a T. Házat, hogy idén január-februárban készült egy
felmérés, amelyben 129 intézményből 109 állította, hogy hasznos lenne
számára efféle fejlesztés, és nem volt olyan válaszadó, amely ne
szeretett volna ilyen eszközt. Hiller azt tanácsolta a képviselőnek,
hogy ‘ne találgatásokra alapuló újságcikkeknek’ higgyen, hanem
kérdezze őt itt, a parlamentben.


Az
országgyűlés kormánypárti többsége a miniszter válaszát 158 igen, 112
nem, tartózkodás nélkül elfogadta.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017