• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Kimaradt gyerekkor
2008. október 13. hétfő, 0:00

A
kamaszokat megcélzó reklámok szemérmetlenül építenek a szülők
kijátszására. (Forrás: Heti Válasz)

A kölkök titkos foltot ejtenek az inggalléron, de a
mama becsületét megmenti az intelligens mosópor. Áldozatkész apuka
facsar gyümölcslevet csemetéinek kora reggel, akik hálából kiröhögik, és
a dobozos üdítőből töltenek. A kamaszokat megcélzó reklámok
szemérmetlenül építenek a szülők kijátszására.


„Szigorúan tilos lerombolni azt a tekintélyt, ami
normakövetővé teszi a gyerekeket” – figyelmeztetett Ranschburg
Jenő gyermekpszichológus a Szonda Ipsos Kid.comm című kutatása kapcsán. A
8-14 éves jövőbeni vásárlók életmódját, kommunikációs és
médiafogyasztási szokásait vizsgáló felmérésből kiderül, hogy a
korosztály 16 százaléka véleményvezér, tudatos médiafogyasztó, jelentős
mobilhasználó, és sűrűn beosztott napirendje van. Más családok
beruházásait is befolyásolják, mivel ők diktálják a divatot; tudják,
melyik a menő márka, hol sikk nyaralni. A hangadók 8-9 éves korukra
gyakran a családban is vezetővé válnak.

„Ezáltal
megszűnik az az alapvető, ősi norma, hogy a szabályok a szülőktől
érkeznek. A gyerekek a reklám hatására beleszólhatnak a család
megélhetésébe, és így olyan gondokba nyernek bepillantást, amitől távol
kellene őket tartani, mert kis felnőtté válva elveszítik az úgynevezett
középső gyerekkort” – kommentálta a megállapításokat
Ranschburg.

A magyar kamaszok havi átlag 3300
forintnyi zsebpénzt költenek, vagyis – a korosztály 830 ezer
fős népességét tekintve – 32 milliárd forint sorsáról döntenek.
A családi költségvetésre gyakorolt közvetett hatásuk is számottevő: 82
százalékuk véleményét veszik figyelembe ruhavásárláskor, 71 százalék
szól bele az élelmiszer, 51 százalék a mobiltelefon beszerzésébe, de
harmaduk még a családi autó kiválasztását is
befolyásolja.


László
Dóra cikke a Heti Válaszban
»

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Galéria

A TTE alakulása - sajtóvisszhang

Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciája

Sorsfordító változások... - amelyek után új irányt vett a történelem

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2021. évi díjazottja: Hidas Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

Adomány

Címkék

alapvizsga civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT nyílt levél tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017