• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Ki feleljen a kérdésre? – útmutató a pedagógusoknak
2007. június 28. csütörtök, 0:00

A brit
oktatásügyi minisztérium legújabb útmutatója azt ajánlja az általános
iskolákban tanító pedagógusoknak, hogy ők jelöljék ki a felelőt és ne
kérjenek önként jelentkezőket.
(Forrás: MTI)

A brit oktatásügyi minisztérium legújabb útmutatója azt
ajánlja az általános iskolákban tanító pedagógusoknak, hogy ők jelöljék
ki a felelőt, ne kérjenek önként jelentkezőket, mert így a félénkebb
vagy kevésbé aktív diákokat háttérbe szorítják agilisabb társaik, és
emiatt passzívakká válnak.


Hasznosnak tartaná azt is, hogy a diák felelés előtt
kapjon legalább 30 másodperc gondolkodási időt, hogy konzultálhasson
padtársával, sőt, alkalmazni lehetne azt a módszert is, hogy egy adott
kérdésre a válasz elejét az egyik, a végét a másik tanuló mondja el –
írta a Corriere della Sera című olasz napilap.


Az útmutatót a minisztérium egy felmérésre építette,
amelyet 39 iskolában végeztek. Ebből az derült ki, hogy félmillió
átlagos képességű tizenéves gyerekből 77 ezer minden évben tudásán alul
produkál matematikából és 37 ezer angolból.


A NASUT, a brit iskolaigazgatók legnagyobb
szakszervezete szerint az útmutatóban nincs semmi új, olyan gyakorlatról
van benne szó, amelyet sok pedagógus eddig is alkalmazott. Ugyanakkor
az igazgatók úgy vélik: a jelentkezési gyakorlatnak is vannak jó
oldalai.


Johnson miniszter nem
vitatkozott. Közölte, hogy nem áll szándékukban megtiltani, hogy a
gyerekek felemeljék a kezüket, de a minisztérium szerint nem szabad
hagyni senkit sem lemaradni, figyelemmel kell kísérni azokat is, akiket
elrejtenek a felemelt kezek.


Az
útmutató a szülőknek is szól. Felkéri az iskolákat, szervezzenek
tanfolyamokat számukra, hogy jobban tudjanak segíteni gyermekeiknek házi
feladataik megoldásában. A felmérés ugyanis azt is kimutatta, hogy a
szülők keveset tudnak segíteni matekból. Szülői hiányosság az is, hogy
túl hamar hagyják abba a gyerekekkel a közös olvasást.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

1989 (források)

Családtörténeti életútinterjúk

Forrásközlések

Tényleg!

Történelmi hírek

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Batthyány Lajos nyomában

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017