Ki feleljen a kérdésre? – útmutató a pedagógusoknak
2007. június 28. csütörtök, 0:00
A brit
oktatásügyi minisztérium legújabb útmutatója azt ajánlja az általános
iskolákban tanító pedagógusoknak, hogy ők jelöljék ki a felelőt és ne
kérjenek önként jelentkezőket.
(Forrás: MTI)
A brit oktatásügyi minisztérium legújabb útmutatója azt
ajánlja az általános iskolákban tanító pedagógusoknak, hogy ők jelöljék
ki a felelőt, ne kérjenek önként jelentkezőket, mert így a félénkebb
vagy kevésbé aktív diákokat háttérbe szorítják agilisabb társaik, és
emiatt passzívakká válnak.
Hasznosnak tartaná azt is, hogy a diák felelés előtt
kapjon legalább 30 másodperc gondolkodási időt, hogy konzultálhasson
padtársával, sőt, alkalmazni lehetne azt a módszert is, hogy egy adott
kérdésre a válasz elejét az egyik, a végét a másik tanuló mondja el –
írta a Corriere della Sera című olasz napilap.
Az útmutatót a minisztérium egy felmérésre építette,
amelyet 39 iskolában végeztek. Ebből az derült ki, hogy félmillió
átlagos képességű tizenéves gyerekből 77 ezer minden évben tudásán alul
produkál matematikából és 37 ezer angolból.
A NASUT, a brit iskolaigazgatók legnagyobb
szakszervezete szerint az útmutatóban nincs semmi új, olyan gyakorlatról
van benne szó, amelyet sok pedagógus eddig is alkalmazott. Ugyanakkor
az igazgatók úgy vélik: a jelentkezési gyakorlatnak is vannak jó
oldalai.
Johnson miniszter nem
vitatkozott. Közölte, hogy nem áll szándékukban megtiltani, hogy a
gyerekek felemeljék a kezüket, de a minisztérium szerint nem szabad
hagyni senkit sem lemaradni, figyelemmel kell kísérni azokat is, akiket
elrejtenek a felemelt kezek.
Az
útmutató a szülőknek is szól. Felkéri az iskolákat, szervezzenek
tanfolyamokat számukra, hogy jobban tudjanak segíteni gyermekeiknek házi
feladataik megoldásában. A felmérés ugyanis azt is kimutatta, hogy a
szülők keveset tudnak segíteni matekból. Szülői hiányosság az is, hogy
túl hamar hagyják abba a gyerekekkel a közös olvasást.