Felkészitő
oldal indult a Sulineten
(Forrás: Sulinet)
Az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb
hatású reformjának bevezetésére kerül sor 2005-ben. A kétszintű
érettségi – összhangban a magyar közoktatásban bevezetésre került számos
tantervi reformmal – csökkenti a lexika mennyiségét, ugyanakkor méri a
megszerzett képességek szintjét.
Aki figyelmesen elolvassa a vizsgaleírást, az látja,
hogy az új érettségi a kompetenciákra (forrás-, térkép- stb. elemzés)
helyezi a fő hangsúlyt, s az egyes korszakokon belül csak a
kerettantervben meghatározott minimális lexikát írja elő. Ennek
megfelelően az új feladatsorok megoldásakor a diákok nem reprodukálják
ismereteiket, hanem a feladatban szereplő források, térképek, ábrák stb.
elemzéséről adnak elsősorban számot. Ezáltal a közoktatásban is nagyobb
teret nyerhet a forrás-, térkép-, ábra- és képelemzés, a vita, az
önálló véleményalkotás. Ugyanakkor kiemelt fontosság
tulajdonítható annak, hogy az új érettségi továbbra is a nemzeti és az
egyetemes történelem fő kérdéseit öleli fel, így a megújulás és a
hagyományok szerencsésen ötvöződnek. (…)
A honlap havonta egy-egy rövid és hosszú kifejtendő
feladattal jelentkezik, s az érdeklődők beküldhetik megoldásaikat,
melyek a hónap második felében már olvashatóak lesznek a honlapon. A
feladatokhoz kapcsolódva hónapról hónapra módszertani kérdéseket
kerülnek elemzésre, és a vizsgaszabályzat egy-egy része lesz röviden
értelmezve. (…)