• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Jogvédők pert indítanak az állam ellen
2009. szeptember 17. csütörtök, 0:00

A roma
gyerekek oktatási esélyegyenlőségéért küzdő alapítvány pert indít a
magyar állam ellen, mert megelégelte, hogy a törvények ellenére
következmények nélkül lehet mindenféle ürügyekkel külön osztályokban és
iskolákban oktatni a roma gyerekeket. (Forrás: Népszabadság)

Az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek
Alapítvány (CFCF) beperelte a Magyar Államot az egyenlő bánásmód
követelményének sorozatos megsértése miatt, és ötvenmillió forint
közérdekű bírság megfizetését kéri. Az alapítvány szerint az oktatási
tárca számos eszközzel érvényesíthetné a közoktatási szegregációt tiltó
törvényeket, mégsem teszi. Az államnak vannak eszközei: mérésekkel és
szakmai ellenőrzésekkel figyelemmel kísérheti az oktatási munka
minőségét, és arra is lehetősége van, hogyha törvénysértést észlel,
figyelmeztesse az iskolát fenntartó egyházat vagy önkormányzatot. Arra
is módja lenne, hogyha a határidők lejártával a fenntartó még mindig
törvényt sért és továbbra is elkülöníti a roma gyerekeket, akkor pert
indítson az iskola működéséért felelős intézmény
ellen.


Az állam ellen indított per
előzményéről az alapítvány vezetője lapunknak elmondta: 2003-ban a
kormány hozott egy sor jogszabályt az iskolai szegregáció
felszámolására. Azóta a helyzet nem javult, inkább csak romlott. Mohácsi
Erzsébet, az alapítvány vezetője hozzátette: az esélyegyenlőségi
törvényt olyan szocialista polgármesterek is megszavazták, akik a saját
településükön fenntartóként sértik meg a jogszabályt.


Mohácsi Erzsébet azt mondta: az OKM szakemberei
szociológiai kutatásokból pontosan tudják, hogy mely településeken
működik szegregáló iskola, ennek ellenére ezekben az intézményekben az
elmúlt években nem történt előrelépés, a roma gyerekek továbbra is
elkülönülve, roszszabb körülmények között tanulnak, és gyengébb
színvonalú oktatást kapnak, mint a nem roma társaik. – Amikor a
munkánkat elkezdtük, tíz százalék alatt volt a roma érettségizők aránya,
de ez az arány mit sem változik – állítja Mohácsi.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

A TTE postája

Hírfigyelő

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Bank és történelem

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017