• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Jobban teljesítenek a diákok, ha nem koedukált iskolába járnak?
2010. február 24. szerda, 0:00

A
koedukált oktatás kudarca-e, hogy a nemeket elkülönítve oktató iskolák
vezetik a tanulmányi rangsort – erről vitáznak Nagy-Britanniában, miután
az érettségi vizsgákon idén is azok teljesítettek a legjobban, akik nem
koedukált intézményekben tanultak. (Forrás: Eduline)

„Az iskola arra való, hogy a gyerekek tanuljanak, amit
az segít elő a leginkább, ha a nemeket elkülönítik egymástól” – írta a
Times Online  e témában indított fórumán egy anya. Joanna,
akinek mindkét fia fiúiskolába jár, mint állítja, nem aggódik, hogy
kamaszodó gyermekei 16 éves koruk után esetleg kényelmetlenül érzik majd
magukat lányok társaságában.


Sokan
nem osztják a véleményét. Egy másik fórumozó, Jillian, aki privát
lányiskolában töltötte serdülő éveit, állítja: „soha nem tenném ki a
saját gyermekeimet az általam tapasztalt élményeknek, amelyek érzelmileg
és szociális fejlődésem szempontjából is katasztrofális
következményekkel jártak.” Ezt látszanak alátámasztani Diana Leonardnak,
a Londoni Egyetem pedagógiaprofesszorának közelmúltbeli kutatási
eredményei is. Miután górcső alá vette 17 ezer, 1958-ban született
felnőtt életútját, kiderült, hogy nagyobb eséllyel válnak el vagy
lesznek depressziósok a kamaszkorukban lányoktól többnyire elzárva
nevelt férfiak. A kutatónő a gyengébbnek mondott nem esetében nem talált
efféle összefüggést.


Pedagógiai
szakemberek évek óta próbálják rövidre zárni a GCSE-vizsgák kapcsán
menetrendszerűen felizzó vitákat. A Buckingham Egyetem
pedagógiaprofeszszora, Alan Smithers és tanártársa, Pamela Robertson
például 2006-ban fáradságot nem kímélve végignyálazta az utóbbi fél
évszázadban a koedukált oktatásról Nagy-Britanniában, Ausztráliában,
Észak-Amerikában, Új-Zélandon és Írországban végzett kutatások írásos
dokumentumait. Azt a következtetést szűrték le, hogy „bár elhivatott
szószólói mind a koedukált, mind az egynemű oktatásnak akadnak, ami a
diákok záróvizsgán produkált eredményeit illeti, a két módszer
hatékonysága között nincs bizonyítható különbség”. Szerintük annak, hogy
az elkülönítve tanított gyerekek jobban teljesítenek a záróteszten,
„nem sok köze van a nemek különválasztásához”. Annak viszont annál
inkább, hogy Nagy-Britanniában a fiúkat és a lányokat elkülönítve nevelő
intézményekbe – mivel azok többnyire magániskolák – a tehetősebb
családok gyermekei járnak. Ráadásul ezeket a csemetéket sokszor
magántanárok, különórák, szakkörök, korrepetitorok is segítik a
tanulásban.


Olvassa
el az Eduline teljes cikkét
»

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Batthyány Lajos nyomában

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017