Már
Magyarországon is lehet hirdetni azokon a tejesdobozokon, amelyek az
iskolatej program keretében jutnak el a nebulókhoz.
(Forrás:
Mfor)
A hirdetésből befolyt pénz egy
részét az iskolás- és óvódáskorú gyermekek ellátására fogják fordítani.
Az iskolatej program keretében kiosztott tejesdobozok felületének
reklámcélú felhasználása 2005. januártól vált jogilag engedélyezetté,
miután azt egy tavaly decemberi miniszteri rendelet lehetővé tette.
A programot kivitelező tárcák, a Földművelésügyi és
Vidékfejlesztési Minisztérium, illetve az Egészségügyi Minisztérium az
Iskolatej.hu Reklámfelület Értékesítő és Gyermekélelmezési Program
szakembereire bízta a felületek értékesítését, derül ki a szervezet
lapunkhoz eljuttatott sajtóközleményéből.
Az iskolatejes dobozokon történő hirdetés már a legtöbb
uniós országban ismert módszer. A testület által kifejlesztett modell
újítása, hogy a hirdetésre befolyt pénz meghatározott részét az iskolás
és óvodás korú gyermekek tejjel való ellátására fordítják, így az 1,9
milliárd forintos nemzeti támogatás további összeggel egészül ki.
Az iskolatej, amely egyúttal ATL
médiumként is szolgál, már 2004 második félévében 440 000 tanulóhoz
jutott el, ami 70 százalékos területi lefedettségnek felel meg. Ez
2005-ben várhatóan tovább növekszik, mivel az intézmények fenntartói
idén már középiskolás korú gyermekek ellátására is pályázhatnak, mondta
el Rácz Zoltán programigazgató.