• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Itt van néhány téma, ami kikerülhet a történelemkönyvekből
2018. október 10. szerda, 18:51

Kevesebb lehet a tananyag történelemből az új Nemzeti Alaptanterv szerint. A Történelemtanárok Egyesülete úgy véli: azzal nincs baj, ha csökken a tananyag csak bemagolást kívánó, lexikális része. Az viszont nem mindegy, mely részek kerülnek ki a tananyagból, és mire helyeződik a hangsúly a történelemtanításban. A tervezetről még nincs végleges döntés.

A térképeket nem, de a tananyagot újra rajzolná az új Nemzeti Alaptanterv. A tervezet szerint csökkenhet a tananyag, így egy-egy témára több idő jutna. A Történelemtanárok Egyesülete üdvözli a tervezett változásokat, de szerintük át kell gondolni, hogy a történelem mely fejezeteit tanítják kevésbé alaposan a gyerekeknek.

„Például az általános iskolában az ókori keletről nem fognak tanulni a diákok. És, mondjuk Kínáról csak nyolcadikban a nagy kultúrák egyikeként fognak tanulni” – mondta Híradónknak Miklósi László. A Történelemtanárok Egyesületének elnöke úgy véli, az Európán kívüli nagy kultúrákról többet kellene tanulniuk a gyerekeknek, hiszen másként nem fogja érteni a világot a diák. „Tehát, az iszlámot, ha nem ismeri, akkor hogy gondoljuk, hogy meg fogja érteni napjaink helyzetét” – fogalmazott Miklósi.

A tananyag-csökkentés lényege, hogy a gyerekek leterheltsége csökkenjen, de megszerezzék az alapműveltséghez szükséges tudást. Mind a szakmai szervezet, mind az általunk megkérdezett oktatáskutató azt mondja: nagyobb teret kellene hagyni a tanárok számára a tananyag összeállításában. Figyelembe kellene venni ugyanis, hogy milyen irányba tanul tovább valaki.

„Akinek a gyereke sokkal többet is meg tudna tanulni az iskolában, mert fogékony rá, mert szereti a történelmet, sőt ilyen irányba szeretne tovább tanulni, akkor ő lehet, hogy azt mondja, hogy kevés, amit meg akarnak tanítani” – vélekedett Nahalka István. Az oktatáskutató viszont arra is felhívta a figyelmet, ha valamelyik gyerek nem ilyen, akkor ő gondolhatja úgy, hogy túl sok évszámot, túl sok fogalmat, túl sok személyt tanítanak neki, és azt is soknak érezheti, ami most van a Nemzeti Alaptantervben.

Az új Nemzeti Alaptanterv 2019 szeptemberében lépne életbe. A szakmai szervezetek szerint viszont több idő kellene a változások bevezetésére. Például a kerettantervek elkészítéséhez, illetve az új tankönyvek összeállításához.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Állásfoglalások

Hírmondó

Információk, alapdokumentumok

Kiadványok

Morzsák

Tagoknak

TTE a médiában

TTE-díj

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 4.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017