Iskolahálózat a pénzügyi-gazdasági ismeretek terjesztéséért
2009. szeptember 17. csütörtök, 0:00
Az
Oktatási és Kulturális Minisztérium és a Magyar Nemzeti Bank
kezdeményezésére létrejött Tudatos Pénzügyekért Alapítvány létrehozta a
„Pénziránytű iskola”-hálózatot. A „Pénziránytű iskola”-cím elnyerésére
pályázatot írtak ki. A 2009/2010-es tanévben 70 középfokú iskola
szerezheti meg az elismerést.
A
„Pénziránytű iskola” cím magas szintű állami elismerést jelent azon
iskolák számára, amelyek iskolafejlesztési, pedagógiai munkájuk
keretében kiemelkedően magas színvonalon képviselik a pénzügyi-gazdasági
nevelés, valamint ismeretterjesztés értékeit.
Az
iskolahálózat fő célja, hogy jól szervezett módon segítse elő a
gazdasági és pénzügyi kultúra, áttételesen pedig a vállalkozási
ismeretek közoktatáson belüli elterjesztését. A hálózat programjai
segítik a tagok szakmai fejlődését, és hozzájárulnak a nyertes iskolák
együttműködéséhez, valamint a legjobb gyakorlat elterjesztéséhez. Ezen
felüla hálózati tagság és a cím elnyerése iskolánként 100.000 Ft
alapítványi támogatással is jár. A címet az OKM és a Tudatos
Pénzügyekért Alapítvány által felállított bíráló bizottság ítéli oda
közösen felkért szakértők javaslata alapján.
A
„Pénziránytű iskola” címet a 2009/2010-es tanévben 70 középfokú iskola
nyerheti el. 40 intézményt tesz ki azon iskolák köre, melyek a
2009/2010-es tanévben részt vesznek a tavaly útjára indított Pénzügyi
Oktatási Programban (POP), és elnyerték az ezzel együtt járó 500.000
forintos támogatást.
A Pénzügyi
Oktatási Program központi elemét egy 30 pénzügyi-gazdasági témakört
átfogó, gyakorlati fókuszú oktatási anyag képezi, amit esettanulmányok,
feladatlapok, tanári segédlet és valós tőzsdei szimulációs játék
egészítenek ki. A 2008/2009-es tanévben 25 iskola és közel 60 tanár
részesült támogatásban, a kísérleti oktatásban pedig csaknem 900 diák
vett részt.
A
pályázatot olyan középfokú nevelési-oktatási intézmények adhatják be,
amelyek vállalják, hogy kidolgozzák és megvalósítják a
gazdasági-pénzügyi nevelésre vonatkozó, helyi adottságokat is figyelembe
vevő hároméves iskolai munkatervet.