• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Irányítás élőszóval
2006. október 18. szerda, 0:00

Aki
napjainkban megvásárol egy új készüléket, annak gyakran
elõször menükön, beállításokon és használati útmutatókon kell
átrágnia magát, ami nehézkessé teszi az adott termék
kezelését.
(Forrás: SG)

Mennyivel
egyszerûbb és kényelmesebb volna, ha megmondhatnánk az adott
eszköznek, hogy mit szeretnénk, mit csináljon. Ehhez csupán egy egységes
beszédirányítási rendszerre volna szükség, amely minden a boltokban
kapható szórakoztatóelektronikai, háztartási és elektronikai eszközzel
kompatibilis lenne. Bár mindez utópisztikusnak tûnhet, azonban
Manfred Pinkal, a Saarlandi Egyetem Számítógépnyelvészeti Szakának
professzora egy ilyen rendszeren dolgozik az európai TALK kutatóprogram
keretében.


A szakember az október
19-én Bonnban kezdõdõ Voice Days rendezvényen
mutatja majd be azt a rendszert, amelyet az egyetemi szak, a Német
Mesterséges Intelligencia Kutatóközpont (DFKI), a BMW autógyártó
konszern és a Bosch elektronikai cég közösen fejlesztettek ki. „Be
fogjuk mutatni, ahogy egy parkolóban egy vezetõ szóban kéri
majd az MP3-lejátszót az általa kiválasztott zeneszámok lejátszására
anélkül, hogy a kisujját is meg kelljen mozdítania – nyilatkozta Manfred
Pinkal.


„Általában a hangvezérelt
rendszereknél a felhasználóknak különleges utasításokat kell
megtanulniuk, azonban gyakran még így sem mûködnek tökéletesen
ezek az eszközök”. A kutató szerint a beszédirányítás csak akkor lehet
sikeres, ha az emberek saját átlagos szókincsükkel és beszédstílusukban
adják ki az utasításaikat. Éppen ezért fejlesztettek ki egy egy új
párbeszéd-modellezõ eljárást, amely képes a gépies
parancsadás kikerülésére.


„Az
emberek azt mondhatják amit akarnak és ahogyan akarják, nincsenek
megkötések. Beszélhetnek akár egész mondatokban is. A rendszer rugalmas
és nem csak az adott személy tudásához vagy beszédstílusához
alkalmazkodik, hanem a szituációhoz is. Ez például a vezetés közben
fontos, hiszen a sofõr figyelmét semmi sem vonhatja el az
elsõdleges tevékenységtõl, a
vezetéstõl” – tette hozzá a szakember.


A rendszer alapja az Information State Update (ISU)
eljárás, amely minden lehetséges ember-gép párbeszédre és helyzetre
igyekszik felkészíteni a készüléket. Az ISU figyeli a reakciókat és
ezeket fokozatosan beépíti az adatbázisába, vagyis folyamatosan
fejlõdik. A Tools for Ambient Linguistic Knowledge (TALK)
kutatóprogramban egyébként a DFKI, a BMW és a Bosch mellett részt vesz
még az edinburghi, a göteborgi, a cambridge-i és a sevillai Egyetem is. A
2004-ben indított európai kutatóprojekt költségvetése összesen 6,1
millió euró, ebbõl 1,5 millió eurót az európai
jármûipar biztosít.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Szemle

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Mementó a Donnál

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017