• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Irányítás élőszóval
2006. október 18. szerda, 0:00

Aki
napjainkban megvásárol egy új készüléket, annak gyakran
elõször menükön, beállításokon és használati útmutatókon kell
átrágnia magát, ami nehézkessé teszi az adott termék
kezelését.
(Forrás: SG)

Mennyivel
egyszerûbb és kényelmesebb volna, ha megmondhatnánk az adott
eszköznek, hogy mit szeretnénk, mit csináljon. Ehhez csupán egy egységes
beszédirányítási rendszerre volna szükség, amely minden a boltokban
kapható szórakoztatóelektronikai, háztartási és elektronikai eszközzel
kompatibilis lenne. Bár mindez utópisztikusnak tûnhet, azonban
Manfred Pinkal, a Saarlandi Egyetem Számítógépnyelvészeti Szakának
professzora egy ilyen rendszeren dolgozik az európai TALK kutatóprogram
keretében.


A szakember az október
19-én Bonnban kezdõdõ Voice Days rendezvényen
mutatja majd be azt a rendszert, amelyet az egyetemi szak, a Német
Mesterséges Intelligencia Kutatóközpont (DFKI), a BMW autógyártó
konszern és a Bosch elektronikai cég közösen fejlesztettek ki. „Be
fogjuk mutatni, ahogy egy parkolóban egy vezetõ szóban kéri
majd az MP3-lejátszót az általa kiválasztott zeneszámok lejátszására
anélkül, hogy a kisujját is meg kelljen mozdítania – nyilatkozta Manfred
Pinkal.


„Általában a hangvezérelt
rendszereknél a felhasználóknak különleges utasításokat kell
megtanulniuk, azonban gyakran még így sem mûködnek tökéletesen
ezek az eszközök”. A kutató szerint a beszédirányítás csak akkor lehet
sikeres, ha az emberek saját átlagos szókincsükkel és beszédstílusukban
adják ki az utasításaikat. Éppen ezért fejlesztettek ki egy egy új
párbeszéd-modellezõ eljárást, amely képes a gépies
parancsadás kikerülésére.


„Az
emberek azt mondhatják amit akarnak és ahogyan akarják, nincsenek
megkötések. Beszélhetnek akár egész mondatokban is. A rendszer rugalmas
és nem csak az adott személy tudásához vagy beszédstílusához
alkalmazkodik, hanem a szituációhoz is. Ez például a vezetés közben
fontos, hiszen a sofõr figyelmét semmi sem vonhatja el az
elsõdleges tevékenységtõl, a
vezetéstõl” – tette hozzá a szakember.


A rendszer alapja az Information State Update (ISU)
eljárás, amely minden lehetséges ember-gép párbeszédre és helyzetre
igyekszik felkészíteni a készüléket. Az ISU figyeli a reakciókat és
ezeket fokozatosan beépíti az adatbázisába, vagyis folyamatosan
fejlõdik. A Tools for Ambient Linguistic Knowledge (TALK)
kutatóprogramban egyébként a DFKI, a BMW és a Bosch mellett részt vesz
még az edinburghi, a göteborgi, a cambridge-i és a sevillai Egyetem is. A
2004-ben indított európai kutatóprojekt költségvetése összesen 6,1
millió euró, ebbõl 1,5 millió eurót az európai
jármûipar biztosít.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Állásfoglalások

Hírmondó

Információk, alapdokumentumok

Kiadványok

Morzsák

Tagoknak

TTE a médiában

TTE-díj

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 3.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017