• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Idén debütál az elsősök szöveges értékelése
2005. május 27. péntek, 0:00

Kilencvenhétezer
bizonyítványt küld szét június 2-ig az Oktatási Minisztérium. Az
elsősök idén kapnak először szöveges értékelést, amely az ígéretek
szerint részletesebb, összetettebb képet ad diáknak, szülőnek
egyaránt.
(Forrás: Index)

Az idén
már szöveges értékelést is kézhez vehetnek év végi bizonyítványukkal az
elsős diákok, az értékelés elkészítését az oktatási tárca külön e célra
kifejlesztett szoftverrel is segíti, közölte Magyar Bálint oktatási
miniszter csütörtökön Budapesten. A szöveges értékelés miatt új
bizonyítványok nyomtatására is szükség volt. A mostani tanév végén 97
ezer általános iskolás kap új bizonyítványt, amelyek június 2-ig
megérkeznek az intézményekbe. A 169 nemzetiségi általános iskolába
június 10-ig 1200 új bizonyítványt küldenek ki. A kék színű, kemény
borítójú bizonyítvány a hagyományos értékelési rész mellett a szöveges
értékelésnek helyet adó pótlapokat tartalmaz. Új formátumú érettségi
bizonyítványt kapnak majd a most maturáló diákok is. A szöveges
értékelést felmenő rendszerben vezetik be az iskolákban.


Magyar Bálint elmondta, ez a fajta értékelési mód oldani
tudja az érdemjegy esetleges „megbélyegző hatását”, a diákok
teljesítményét fiatalabb korban ugyanis még nem annyira az érdemjegyek
határozzák meg. A szöveges értékelés lehetővé teszi a gyermekek árnyalt,
sok szempontú minősítését. A tanárok írhatnak egyedi jellemzéseket a
diákokról, de rendelkezésükre állnak értékelési minták is, amikben az
előre meghatározott kulcsszavakat lehet kiválasztani. Az idén elsős és
az utánuk jövő diákok a negyedik osztály után kapnak csak osztályzatot,
énekből és tornából pedig csak hatodikos koruktól.


Az olvasási készség osztályozása lehet folyékony,
szóképes, szótagoló vagy betűzgető. A tanárok egy mondatbankból is
válogathatnak. „Még nem szeret a társai előtt szerepelni”, „szívesen
mond mesét és verset társainak” – ilyen jellegű értékelő mondatokból
válogathatja ki a tanár a megfelelőt. Az alkalmazott módszerről minden
iskola maga dönt, de még a „bekarikázós” is sokkal részletesebb
jellemzést ad, mint a korábbi gyakorlat. A közoktatási törvény már
1996-ban lehetővé tette a szöveges értékelést, mégis nagyon kevés
iskolában éltek ezzel, holott a gyermekek önismeretét, önértékelését
fejleszti.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 5.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017