A pártok
minél több ifjú szavazatát szeretnék megszerezni, ám a fiatalok zömét
hidegen hagyja a közélet.
(Forrás: Heti Válasz)
A pártok minél több fiatal szavazatát szeretnék
besöpörni április 9-én. Ifjúsági szervezeteik a helyi kampányok
frontvonalában vitézkednek, ám egyedül nem képesek szállítani
korosztályuk voksait. A felmérések eközben aggasztó jelenségről
tanúskodnak: a fiatalok legnagyobb részét hidegen hagyja a
közélet.
A választások közeledtével
egyre több fejtörést okoz a stratégáknak az alacsony szavazási
hajlandóságot mutató fiatalok urnákhoz csábítása. Bár a 18-29 évesek
között erős pozíciókkal rendelkező Fidesz „rosszabbul élünk, mint négy
éve” kampánya alig szólítja meg a szívgyógyszerek drágulása miatt
kevéssé aggódó korosztályokat, a párt az utolsó hónapban erősítene az új
nemzedék körében. Az eddig hátrányban lévő MSZP közben a fiatalos,
internetező, táncoló, dúdolgató miniszterelnök imázsával teszi vonzóvá
önmagát.