Hol vagyunk a vaktérképen? Előítéletek, elhallgatások, a történelemkönyvek fucsaságai
2016. október 18. kedd, 13:08
A probléma abban van, amivel nem foglalkoznak. A konfliktusok közötti időszakok, a békés mindennapi együttélés képei kevéssé jelennek meg a könyvekben” – mondja Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének (TTE) elnöke. Az TTE múlt heti konferenciáján is elhangzott: a tankönyvekbe esetenként nem kerülnek be a szerző által megírt, s általa fontosnak tekintett részek. Előfordult, hogy a leadott anyagból fontos, korszerű szemléletű elemeket kihúztak. Így a hiányosságokért nem feltétlenül a szerzők a felelősek, ők az új rendszerben csupán „tananyagfejlesztők”. Előfordult, hogy egy korszerűbb szemléletű könyvből a szerkesztők kihúzták azokat a részeket, amelyek újat vagy többet nyújtottak volna a korábbiakhoz képest. Miklósi László szerint a történelemoktatás egyik meghatározó kérdése, hogy elsősorban a politikatörténettel foglalkozik, vagy széles értelemben vett történelmet tanít, így megfelelő teret kap-e például az életmódtörténet.