A
szakemberek azt szeretnék, ha nem az évszámdolgozatok alapján mérnék a
tanárok a diákok tudását.
(Forrás: Magyar Rádió)
Magyarország belépése a II. világháborúba, az
1848-49-es szabadságharc: hogyan tanítsuk múltunkat, történelmünket?
Lehet-e tényként beszélni egyes eseményekről, az értékelés legkisebb
gyanúja nélkül? Pálinkás Mihály, a Nemzeti Tankönyvkiadó felelős
szerkesztője szerint a történelemtanításnál nem az a lényeg, hogy
például 1945-ben felszabadulás volt-e vagy szovjet megszállás, hanem az
esemény körülményei a fontosak.
Nem a
lexikális tudás a legfontosabb, hanem az összefüggések és a vélemény
kialakításának a képessége. A tankönyvben is leírnak véleményeket,
álláspontokat, pontosabban ütköztetnek véleményeket. A szerkesztő
emellett hangsúlyozta: mindenekelőtt a tényeket írják le.