Miért
fontos, hogy az uniós tartalmak jelen legyenek a pedagógiai munkában?
Milyen a jó uniós téma és milyen tippeket leshetünk el az egyes
tagországoktól ezek feldolgozására? (Forrás: Euvonal)
zeket a témákat dolgozzák fel a most induló,
középiskolai pedagógusok számára szóló továbbképzések, amelyekre
februárban és márciusban Budapesten és 4 vidéki régióban kerül sor.
A Magyar Köztársaság
Külügyminisztériuma és az Európa Bizottság Képviselete, az Oktatási és
Kulturális Minisztérium szakmai közreműködésével 2010-ben meghirdeti az
„Európai uniós témák feldolgozása és a kulcskompetenciák fejlesztése a
közoktatásban” című pedagógus-továbbképzési programot. Február 15-én
Székesfehérvárra, február 25-én Pécsre, március 8-án Kecskemétre és
március 18-án Egerbe várják félnapos továbbképzésre az európai uniós
ismereteket tanító, elsősorban középiskolai tanárokat. Budapesten
március 5-6-án egy intenzív kétnapos, március 11-én pedig egy félnapos
tréningre kerül majd sor.
A képzés
az általános és szaktanári munkában felhasználható, aktuális európai
uniós tudásanyag és a tagállamok oktatás-módszertani jó gyakorlatainak
átadását szolgálja. A nemzetközileg elismert szakértők által tartott
tréningek részletes elméleti és gyakorlati ismereteket nyújtanak majd a
résztvevőknek arról, hogyan lehet a középfokú oktatásba – akár
tantárgyakat átívelő módon – bevonni a különböző uniós tartalmakat úgy,
hogy az érdekes és figyelemfelkeltő legyen a diákok számára, és
fejlessze az EU által elfogadott kulcskompetenciákat
is.
A részvétel a félnapos és a
kétnapos budapesti képzésre is ingyenes, a más településekről érkezőknek
az útiköltség-térítés biztosított. A pedagógusok a tréning elvégzéséről
oklevelet kapnak, valamint beszámíthatják a kötelező
pedagógus-továbbképzésükbe is.
A
képzések az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete és a
Külügyminisztérium EU Tájékoztató Szolgálata megbízásából, az Oktatási
és Kulturális Minisztérium szakmai közreműködésével a KULTINDEX
szervezésében valósulnak meg.