• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Hoffmann Rózsa rovásírás párti
2011. június 29. szerda, 17:13

Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár elvállalta a a XII. Kárpát-medencei Rovásírásverseny és Műveltségi Találkozó fővédnökségét. A jelek szerint a politikusasszony nem tartja elképzelhetetlennek, hogy a rovásírás-tanítás része legyen a tananyagnak. (Forrás: Népszava)

„Sok mulasztás, megtévesztés, aljasság felróható a Kádár-kornak, ám azt csak a magyar nyelv és irodalom szerelmesei tudják igazán, micsoda elhallgatások és hamisságok mételyezték a bölcsészkaron az akkori oktatást. Ezek egyike az, hogy a székely-magyar rovásírásról a hivatalos egyetemi oktatás többnyire mélyen hallgatott, mintha ilyen nem is létezne, vagy ha mégis, csak számadó juhászok rovogatták így bicskájukkal a botjukra a birkák számát” – fogalmazott Hoffmann Rózsa a XII. Kárpát-medencei Rovásírásverseny és Műveltségi Találkozó döntőjére írt köszöntőjében. Az oktatási államtitkár ugyanis elvállalta a verseny fővédnöki tisztét.

 

[…] köszöntő levelének megállapítása: „a rovásírás a magyar nemzetnek nem holt, hanem élő öröksége (…) élő kincs ez, ami csak a miénk.” Hogy az államtitkár miként vélekedik a rovásírás manapság egyre felkapottabb „hagyományőrzéséről”, arról levelének címzettje, Szakács Gábor adott kielégítő választ. A Forrai Sándor Rovásíró Kör elnöke még tagságának írt április 29-i beharangozójában tudatta: Hoffmann fővédnöksége „az oktatáspolitika részéről reményt keltő változásokat jelent a rovásírás hivatalos befogadása irányában.”

De még az államtitkári köszöntőnél is fontosabb, hogy e lelkesedés magával vonja-e a rovásírás-oktatás bevezetését a magyar iskolákban. A Demokratának adott tavaly nyári interjújában Hoffmann ugyan kitérően, de „biztatóan” reagált arra a kérdésre, „lát-e lehetőséget arra, hogy a tantervekben, tanmenetekben megjelenjen egy másik őshazaszemlélet és a magyarság ősi rovásírásának bizonyítható emlékrendszere”. Az államtitkár úgy látta: „nem baj, ha a különféle elméletek, ugyan nem megcáfolhatatlan igazságként, de bekerülnek a tananyagba, és a gyerekek elgondolkodhatnak rajtuk.”

Tavaly júliusban pedig Tusnádfürdőn arról értekezett: az oktatási rendszernek nagyon színesnek kell lennie, és ebbe belefér a katonai, a vallási alapismeretek, a székely rovásírás, és sok minden más. Bejelentette: az új közoktatási törvény és az új Nemzeti Alaptanterv olyan iskolarendszert alapoz majd meg, amely a központilag meghatározott, közös nemzeti tartalmaink mellett lehetőséget kínál arra, hogy ilyen típusú tárgyakat taníthassanak. Mint mondta: „ha egy iskola megtalálja azt a tanárt, aki el tudja varázsolni a gyereket, aki olyan katonai rendgyakorlatokat tud velük végeztetni, hogy leizzadnak, de imádják, akkor ezt tehesse.”

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Állásfoglalások

Hírmondó

Információk, alapdokumentumok

Kiadványok

Morzsák

Tagoknak

TTE a médiában

TTE-díj

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 2.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017