Repárszky Ildikó, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium vezető tanára, aki egyben a Történelemtanárok Egyletének tagja átolvasta a frissen megjelent tizenkettedikes kísérleti tankönyvnek azokat leckéit is, amelyek az ősztől életbelépő új kerettanterv új tananyagát tartalmazzák. A pedagógus szerint a szerzők túl sok témát próbálnak felölelni, ráadásul az anyag tele van hibákkal. Például a könyv nemzeti és etnikai kisebbségeket tárgyal, holott egy 2011-es törvény óta már csak nemzetiségeket tartunk számon. Az esélyegyenlőtlenségek tárgyalásánál nem írnak a fogyatékkal élőkről. Vitatható, hogy a civil szervezeteket a politikai szereplők között tárgyalják. Hiába kap külön alfejezetet a könyvben a határon túliak kettős állampolgársága, nem magyarázzák el, hogy ez pontosan milyen jogokkal jár – például hogy szavazati jogot is magában foglal. Különös az is, hogy a népszavazások tárgyalásánál az 1997-ben a NATO-ba és az 2004-ben az Európai Unióba való belépésről szóló népszavazás eredményei mellett az alaptörvény 2011-es passzusaiból idéz. Ez viszont nem szerencsés, hiszen a korábbi népszavazásokra még más jogi szabályozás vonatkozott, mint ami az alaptörvényben található.