• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Hiányosak a diákok ismeretei 1956-ról
2009. június 3. szerda, 0:00

Hézagosak a tanulók 1956-tal kapcsolatos
ismeretei, tudásuk elsősorban pedagógusfüggő – derül ki a Szocio-Gráf
Piac- és Közvéleménykutató Intézet nemrégiben végzett kutatásából. A
diákok ezen kívül nehezen tudják elkülöníteni a különböző nemzeti
ünnepek eseményeit egymástól. (Forrás: Kultúra.hu)

A cég a Lauer Learning megbízásából 705
középiskolás és frissen érettségizett megkérdezésével mérte fel a
fiatalok 1956-os forradalommal kapcsolatos ismereteit, tárgyi tudását,
attitűdjét, illetve 41 általános- és középiskolai történelemtanárnak a
forradalom oktatásáról alkotott véleményét.

A
„Freedom Fighters 1956” kutatásból kiderült, hogy ugyan az 50 évvel
ezelőtt történtek oktatásának elsősorban az események, az összefüggések
és a kiemelkedő személyiségek bemutatása a célja, mégis a tanulók
1956-tal kapcsolatos ismeretei meglehetősen hézagosak, tudásuk
elsősorban pedagógusfüggő – olvasható a közvélemény-kutató cég
közleményében, amelyben összegzik a kutatás eredményeit.

Eszerint egyébként az általános iskolában 1-2 órát, a
középiskolában 5-6 órát szánnak az események felidézésére, és a
tanároknak az információátadáshoz meglehetősen szegényes segédanyag áll
rendelkezésükre. A kutatásból kiderült, hogy 1956-ról a megkérdezettek
közel 20 százaléka egyáltalán nem tanult, továbbá, hogy akiknek
oktatták, azok is a témaismeretük mennyiségét és minőségét csupán
közepesre értékelték.

Az eredmény szerint
’56-ot csak minden tizedik diák tartja a három legnagyobb nemzeti
tettek egyikének, Nagy Imrét minden ötödik sorolja a legjelentősebb
történelmi személyiségek közé. A forradalom kitörésének okait a többség
az idegen megszállásban látja, a demokrácia és a jobb életszínvonal
utáni vágyat kevesen említik.

Az 1848-as, az
1956-os és az 1990-es eseményeket a fiatalok keverik, amikor az 1956-ban
résztvevők nevét ekként említik: Nagy Imre, Kádár, Rákosi, Gerő,
Kossuth, Petőfi, Sztálin. A legjelentősebbnek tartott politikai
személyiségek listáján Kossuth, Széchenyi, István király, nem sokkal
hátrább Nagy Imre szerepel. Ugyanakkor a megkérdezettek 57 százaléka
szerint a forradalom oldalán részt vettek a mai fiatalok példaképei
lehetnek.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Mementó a Donnál

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017